Side 1 av 1
Bensinmåler til besvær
Lagt inn: 09 okt 2007, 11:08
av HenrikWL
Er det noen som vet om den bensinmåleren er logaritmisk eller noe? Den synker fortere og fortere jo nærmere bunnen den er. Jeg kan kjøre i dagesvis på full tank før den kommer ned til tre-kvart tank, men fra kvart tank til tom tank går det knapt nok en dag.
Skal det være slik, eller er det noe weirdness ute og går?

Lagt inn: 09 okt 2007, 11:46
av EdHunter N815
Jeg har samme problem selv, og har egentlig ikke funnet noen løsning på det. Jeg vet at enkelte har hatt problemer med tempmåleren pga dårlig kontakt bak på instrumentpanelet, og det kan jo være at bensinmålerene lider av samme sykdom. Jeg har tenkt å prøve å teite skruene bakpå der, og se om det hjelper.
Hvis ikke må vel problemet ligge i selve flottøren i tanken, kan jo være at den ikke beveger seg helt slik den skal.
Lagt inn: 09 okt 2007, 11:49
av be_foto N710
Jeg og kongerud har akurat samme problem på våre NG900 trur det bare er sån med de bilene. Har hørt en del si at bilen dems er slik.
Veldig iriterende egentlig
Lagt inn: 09 okt 2007, 11:52
av HenrikWL
Det kan jo ha noe med formen på tanken å gjøre også. Jeg vet ikke hvordan formen på tanken på bilen min er, men hvis tverrsnittet av den minker fra toppen og ned, så vil jo bensinnivået synke med økende hastighet.
Lagt inn: 09 okt 2007, 12:29
av Tor N12
Litt avhengig av årsmodell men enkelte kan også justeres med ISAT/Tech2
Lagt inn: 09 okt 2007, 21:02
av Pål N526
Har fått inntrykk av at måleren bare er slik.. den gir bare en viss motstand over hvilket nivå den ligger på i tanken.. det går ann og fikse på det dær ved å legge inn et potmeter på signalet i fra måleren og kalibrere dette ved å slikke tanken for og så fylle på en bestemt mengde og justere måleren etter dette.. Veit ikke hviken motstand det er over tråden i måleren, men går jo ann og finne ut..
Og nå snakker jeg og900 og kanskje nedover..
Mvh. Pål
Lagt inn: 09 okt 2007, 21:19
av KongerudN344
"Alle" bensinmålere jeg har vært borti har samme syndromet... Kan kjøre milevis på full tank, men så er det i prinsippet tomt når den bikker halv...
Så har funnet ut at det lønner seg å kjøre med så full tank som mulig

Lagt inn: 10 okt 2007, 00:06
av Pasient N657
Samme her. Jeg tror det er noe psykisk.
Dvs: Du kjører med full tank, da ser du ikke mye på nåla, for du vet at du har full tank. Men med en gang den kommer under halv, så kiker du mer og mer, for da vet du at det "snart" er på tide og fylle.
Og når du kiker mer og mer, så får du det for deg at tanken tømmes fortere
En liten teori jeg har..
Edit: Innlegg nr 200.
