??1,8t *2.0t??

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

jan magnus n634
Overload!!!
Innlegg: 1271
Registrert: 16 mar 2006, 18:27
Medlemsnummer: 634
Navn: jan magnus
Sted: Jessheim
Kontakt:

??1,8t *2.0t??

Legg inn av jan magnus n634 » 15 okt 2007, 19:00

blir helt svimmel! i service heftet står det 1,8t , når jeg byttet ojle på den måtte jeg bytte 6L olje som sier meg at jeg da har en 2.0t , når jeg slår opp hos mekonomen står det 1.8L 150hk, i forskikkringspapirene står det 2.0t, hvordan kan jeg finne ut hva jeg har slik at jeg får bestilt riktige deler ? bilen er en 2004 93ss
Jan magnus
9-3SS "Aero" :-$ :xmasrudolph: edition:
Prosjekt
Tidligere biler
saab 05mod 9-3ss "aero"
Saab 96mod 900"93" cab

Brukeravatar
Kenster N800
1.2 bar
1.2 bar
Innlegg: 229
Registrert: 03 okt 2007, 01:23
Medlemsnummer: N800
Bil: Saab 9-3 1.8t biopower
Sted: Mogreina

Legg inn av Kenster N800 » 15 okt 2007, 19:20

dette pleier jo å stå i vognkortet
altså antall 1800 ccm f.eks.

eller så kan det stå på blokka di også..
Why drive a car when you can be pilot in a SAAB:)

2008 saab 9-3 1.8t Biopower
1997 2.0 Saab 900SE(Saabrina) solgt
1986 Silvia S12

jan magnus n634
Overload!!!
Innlegg: 1271
Registrert: 16 mar 2006, 18:27
Medlemsnummer: 634
Navn: jan magnus
Sted: Jessheim
Kontakt:

Legg inn av jan magnus n634 » 15 okt 2007, 19:22

jo, men er litt anderledes med saab ss'en står 1,8t 150hk, 1998cc
Jan magnus
9-3SS "Aero" :-$ :xmasrudolph: edition:
Prosjekt
Tidligere biler
saab 05mod 9-3ss "aero"
Saab 96mod 900"93" cab

Brukeravatar
Troll R
Overload!!!
Innlegg: 1275
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Medlemsnummer: N02
Bil: saab 9-3 sc troll r
Kontakt:

Legg inn av Troll R » 15 okt 2007, 19:22

motorene er den samme 1998 ccm men det er kunn forskjell på programvaren tror jeg ...
min forsikring sto det også 2,0 t og det er feil for den er dyrere og forsikre så det er bare og ringe de og få endret dette slik at du får en rimligere premie

mvh

lkp
medlemm av macarena performance team
Skulle jeg ha flyttet noen plass nå så hadde det blit til TOTEN.....


9-3 sc 2006 modell HIRSCH TROLL R
9-5 sedan 2002 modell Hirsch
2004 modell caddy (servicebil )
http://www.garaget.org/?car=16131" onclick="window.open(this.href);return false;

jan magnus n634
Overload!!!
Innlegg: 1271
Registrert: 16 mar 2006, 18:27
Medlemsnummer: 634
Navn: jan magnus
Sted: Jessheim
Kontakt:

Legg inn av jan magnus n634 » 15 okt 2007, 19:23

har tenkt litt på det, men veit jo ikke hva jeg har siden det står så mye forskjellig overalt
Jan magnus
9-3SS "Aero" :-$ :xmasrudolph: edition:
Prosjekt
Tidligere biler
saab 05mod 9-3ss "aero"
Saab 96mod 900"93" cab

Brukeravatar
be_foto N710
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 647
Registrert: 24 jun 2006, 18:05
Medlemsnummer: N710
Navn: Bjørn Erik
Bil: NG900 98. 2L suger 9-5 01 2,3L
Sted: Blystadlia
Kontakt:

Legg inn av be_foto N710 » 15 okt 2007, 19:33

Troll R skrev:motorene er den samme 1998 ccm men det er kunn forskjell på programvaren tror jeg ...
min forsikring sto det også 2,0 t og det er feil for den er dyrere og forsikre så det er bare og ringe de og få endret dette slik at du får en rimligere premie

mvh

lkp
Men hvordan går det hvis uhele først er ute? begge dere har jo litt ekstra pulver i bilen, hva sier forsikrings selskapet til det?
Grønn Ng 900 98 model2L suger
Sølv 9-5 2,3L varebil 2001

Jeg er dyslektiker, så skrivefeil kan forekomme. Kan hende noe blir uforstålig! Send meg en PM, så skal jeg rette opp i det.

jan magnus n634
Overload!!!
Innlegg: 1271
Registrert: 16 mar 2006, 18:27
Medlemsnummer: 634
Navn: jan magnus
Sted: Jessheim
Kontakt:

Legg inn av jan magnus n634 » 15 okt 2007, 19:34

be_foto N710 skrev:
Troll R skrev:motorene er den samme 1998 ccm men det er kunn forskjell på programvaren tror jeg ...
min forsikring sto det også 2,0 t og det er feil for den er dyrere og forsikre så det er bare og ringe de og få endret dette slik at du får en rimligere premie

mvh

lkp
Men hvordan går det hvis uhele først er ute? begge dere har jo litt ekstra pulver i bilen, hva sier forsikrings selskapet til det?
det trur jeg vi er like ille ute begge 2 unansett om vi har forskikkring på en 150 hk eller en 175 hk
Jan magnus
9-3SS "Aero" :-$ :xmasrudolph: edition:
Prosjekt
Tidligere biler
saab 05mod 9-3ss "aero"
Saab 96mod 900"93" cab

Brukeravatar
utengen
1,5 bar
1,5 bar
Innlegg: 430
Registrert: 04 mar 2003, 01:00
Medlemsnummer: N038
Sted: Norge, Sveits
Kontakt:

Legg inn av utengen » 15 okt 2007, 19:36

Hei

Sjekk 8 bokstaven i understells nummeret i vindu ved förerside.

1,8t =F
2,0t =S


Men motorene er helt identiske, bare Sw som skiller.

Mvh

Tommy Utengen
900TTR M94 :sprint:
93SC 1,9 TID M07
STCN 038

jan magnus n634
Overload!!!
Innlegg: 1271
Registrert: 16 mar 2006, 18:27
Medlemsnummer: 634
Navn: jan magnus
Sted: Jessheim
Kontakt:

Legg inn av jan magnus n634 » 15 okt 2007, 19:38

fint da skal jeg se etter, og da er det 1,8t som har den minste tanken og 2,ot som har den største regner jeg med.
Jan magnus
9-3SS "Aero" :-$ :xmasrudolph: edition:
Prosjekt
Tidligere biler
saab 05mod 9-3ss "aero"
Saab 96mod 900"93" cab

Brukeravatar
Pancho N497
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 725
Registrert: 15 nov 2003, 01:00
Sted: Tromsø

Legg inn av Pancho N497 » 15 okt 2007, 20:41

har du 150hk originalt så er det en 1.8t,
her du 175hk originalt har du 2.0t.
2003 9-3ss Aero
[x]1995 NG900SE (SOLGT)
[x]1984 saab 900 T-16 lux edition (SOLGT)
http://www.garaget.org/?car=215189

Mats900R
Overload!!!
Innlegg: 1588
Registrert: 04 des 2005, 17:17
Medlemsnummer: N719
Navn: Mats
Bil: 9-3
Sted: Bergen

Legg inn av Mats900R » 15 okt 2007, 20:46

Pancho N497 skrev:har du 150hk originalt så er det en 1.8t,
her du 175hk originalt har du 2.0t.
og visst du hirch trimmer disse så får du 195hk i begge

så man sparer jo penger på å kjøpe en 1,8t
Det är inga problem att hålla 120-130km/h, trampa för fullt och se svarta spår i bakspegeln

Brukeravatar
KongerudN344
MAX BOOST
Innlegg: 2296
Registrert: 05 aug 2004, 01:00
Medlemsnummer: N344
Navn: Kenneth Kongerud
Sted: Fetsund

Legg inn av KongerudN344 » 15 okt 2007, 20:55

Klønte opplegg spør du meg! Ja ja, kan jo ikke være like smart alt disse svenska finner på! Men er nok mange som blir forvirra her :roll:
2012 VW Sharan 4 - motion
2006 SAAB 9-3 2,0t SC
1998 SAAB 9-5 2,0t ++++
1992 SAAB 900 2,1i
1975 SAAB 99

jan magnus n634
Overload!!!
Innlegg: 1271
Registrert: 16 mar 2006, 18:27
Medlemsnummer: 634
Navn: jan magnus
Sted: Jessheim
Kontakt:

Legg inn av jan magnus n634 » 15 okt 2007, 22:47

Pancho N497 skrev:har du 150hk originalt så er det en 1.8t,
her du 175hk originalt har du 2.0t.
det skjønner jeg :wink:
men det står så mye forskjellig overalt i papirer :roll:
Jan magnus
9-3SS "Aero" :-$ :xmasrudolph: edition:
Prosjekt
Tidligere biler
saab 05mod 9-3ss "aero"
Saab 96mod 900"93" cab

jan magnus n634
Overload!!!
Innlegg: 1271
Registrert: 16 mar 2006, 18:27
Medlemsnummer: 634
Navn: jan magnus
Sted: Jessheim
Kontakt:

Legg inn av jan magnus n634 » 15 okt 2007, 22:57

og der stod det F . men da skjønner ikke jeg hvorfor det står 5,25L olje på 1.8t og 6L olje på 2.0t ! for jeg byttet som sagt 6L olje også har jeg en 1.8t, ???????? jaja,
Jan magnus
9-3SS "Aero" :-$ :xmasrudolph: edition:
Prosjekt
Tidligere biler
saab 05mod 9-3ss "aero"
Saab 96mod 900"93" cab

Brukeravatar
Pancho N497
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 725
Registrert: 15 nov 2003, 01:00
Sted: Tromsø

Legg inn av Pancho N497 » 15 okt 2007, 23:07

står ikke en t etter 1.8 i boka.
står det ikke 1.8 øverst så 2.0t og så diesel? den sida det står oljemengde på?
1.8t og 2.0t er samme motor, ergo samme oljemengde. står vel bare 2.0t i boka og ikke 1.8t.
1.8i er en annen motor med annen mengde olje.
2003 9-3ss Aero
[x]1995 NG900SE (SOLGT)
[x]1984 saab 900 T-16 lux edition (SOLGT)
http://www.garaget.org/?car=215189

Svar