Side 1 av 1
EZK til DI 9000
Lagt inn: 16 okt 2007, 23:55
av olenr11
Jobber med konvert fra EZK til DI og APC, dvs hive ut 2,0i og inn med 2,0T!
Det jeg lurer på er LH-typen på 92/93 mod 9000CSmed 2,0i.
Har noen en
oversikt over de forskjellige LH-boksene, slik at jeg ikke behøver bytte flere komponenter enn nødvendig? Sikkert nok i utgangspunktet

Lagt inn: 17 okt 2007, 10:05
av Ronny_N169
LH i en 9000i 92-93 er vel ver 2.4 tipper du har en -584 boks i din nå. I en DI/APC sitter det LH 2.4.2, og det krever endel ombygging av ledningsnett ol. Tror jeg har noen boksnr hjemme (på jobb nå

)
Budsjettvarianten er å bytte LH boks til -586 (9000 2,0 T16 89-90) og bytte LMM og dyser, så har du ett fungerende innsprut Man kan også bare bytte bensinchip i -584 boksen, sette inn ett "trimchip " til -586 boks inn i -584 boks.
EZK systemet kan du også la være som det er, fungerer også med turbo, og montere ett gammelt analogt APC system. Har kjørt med dette selv i 1,5 år nå ,uten problem med innsprut og tenning ihvertfall

Lagt inn: 17 okt 2007, 14:19
av olenr11
Har Lh til 88B med separat DI og APC. Tenkte dette skulle gjøre susen, men undrer litt på om jeg skal bytte bensinspruten med den gamle, eller bare flytte over KRB-chipen om dette går. Må nok undersøke serienummere og koblingsskjemaer fra 88B`n, men store variasjoner kan det ikke være.
Sjå der! Etter litt om og men fra min side dukket denne opp:
http://homepage.mac.com/ljwest/test/LHparts.html
Takk til Edtv
