Side 1 av 1
vond å få i reverse....
Lagt inn: 20 okt 2007, 22:35
av rakafisk
Hei!
Har en saab 9-3, 99 mod. Denne har begynt å bli litt vrang å få i reverse. Når jeg ikke får den i reverse så flytter jeg bilen ørlite i 1. gir og så putter jeg den kjapt i reverse, dette funker foreløpig......

Forøvrig er dette en diesel modell om det har noe å si
Setter pris på tilbakemeldinger!
Lagt inn: 21 okt 2007, 02:41
av matrox N522
Klutsjen kan være årsaken. Hjalp på 3 andre biler så

Lagt inn: 21 okt 2007, 17:45
av KongerudN344
Enig med Matrox her, hadde akkurat samme symptomet på min bil. Den sperret veldig i mot revers. Bytta klutsj og problemet var borte

Lagt inn: 17 jan 2008, 16:03
av Joachim N370
Låner tråden litt.
Pappa kjøpte en -95 9000 CD 2.0i før jul.
Den er lei å få i revers. Fikk den i revers på 4 av 10 forsøk
Kan gjøre som
rakafisk, alstå kjøre bittelitt frem i 1.gir og sette den kjapt i revers, da funker det kanskje 8 av 10 ganger.
Han har kontrollert giroverføringen, samt byttet "girstanga med tilbehør" (alt under girmansjetten).
Har jo girkasse og clutch fra den gamle motoren min liggende, så det blir vel til å bytte det etterhvert, hvis ikke det er noen "enklere" løsning på problemet.

Lagt inn: 18 jan 2008, 14:04
av Pål N526
hadde samme problemet på en 9000 her i sommer. da bytta vi hele revers settet. syncen på den som var gåen..
Lagt inn: 18 jan 2008, 15:05
av Saab900STCR
Det är väl bara 3 saker som kan göra att det blir svårt att få i revers?
1, Dålig klutsj som inte frir ut ordentligt. Brukar vara vajern på Ng900.
2, Länkaget mellan girspak och girkasse. Det kan då också vara lagret till girspaken eller lagret i botten på den. Litt kröll och komma till dom 2.
3, Dålig synk-ring i girkassa.
Mvh
Lagt inn: 18 jan 2008, 19:56
av Tor N12
På de fleste biler hvor det er vanskelig å legge inn revers så vil det hjelpe å legge den i f.eks 3.gir først.
Lagt inn: 18 jan 2008, 20:01
av Larisss
Jeg hadde samme problemet på min 9000. Det var den "stangen" mellom girkasse og girstang som var løs, datt helt av til slutt.