Hei!
bytta ut noen vacumslanger på bilen min i dag.
i den anledning flytta eg T-stykket som boost gaugen er tilkoblet.
Nå brukte jeg ikke det T-stykket som ble levert med boost gaugen fordi dette var for stort for slangene i bilen.
Men nå viser måleren 0,7bar!! i motsetning til 0,5 tidligere.
ka dette stemme?
Det T-stykket som følgte med i eska til måleren hadde en struping i uttaket mot måleren, men det er vel bare for å få litt "smoothere" visning?
bilen er en chippa 9-5 2.0T..
Ladetrykk
Moderator: Moderatorer
- laesi N1097
- 1.2 bar
- Innlegg: 287
- Registrert: 30 jun 2007, 11:10
- Medlemsnummer: 1097
- Navn: Lars-Ove Eie
- Bil: 9-5 Vector 03-mod
- Sted: Fiskå
- Saab900STCR
- MAX BOOST
- Innlegg: 2211
- Registrert: 07 okt 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N652
- Navn: Anders Alkevad
- Bil: Ng900 Turbo
- Sted: Ludvika(Sverige) och Hokksund
Strypningen är där för att du ska få lite mjukare visning i måleren och för att det inte ska pysa ut en massa tryck om den slangen skulle hoppa av.
Varför måleren plötsligt viser mer har jag inte svar på.
Mvh
Varför måleren plötsligt viser mer har jag inte svar på.
Mvh
Anders N652
Horsepower is how hard you hit the wall! Torque is how long you take the wall whith you!!!!
Nothing beats displacement!!!
Horsepower is how hard you hit the wall! Torque is how long you take the wall whith you!!!!
Nothing beats displacement!!!

- Paradigm N558
- MAX BOOST
- Innlegg: 6954
- Registrert: 03 jun 2005, 01:00
- Medlemsnummer: 558
- Navn: Robert
- Bil: Ionic
- Sted: Bodø
- Henrik N449
- Overload!!!
- Innlegg: 1943
- Registrert: 10 nov 2004, 01:00
- Sted: Drammen
- laesi N1097
- 1.2 bar
- Innlegg: 287
- Registrert: 30 jun 2007, 11:10
- Medlemsnummer: 1097
- Navn: Lars-Ove Eie
- Bil: 9-5 Vector 03-mod
- Sted: Fiskå
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Hvis du har et 210 hk program, så stemmer 0,7 bar bedre enn 0,5!
Om du satte T-korset til ladetrykksmåleren der jeg skrev i en annen tråd, altså på BTR-slangen, så skal det stemme.
Om du satte T-korset til ladetrykksmåleren der jeg skrev i en annen tråd, altså på BTR-slangen, så skal det stemme.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
- laesi N1097
- 1.2 bar
- Innlegg: 287
- Registrert: 30 jun 2007, 11:10
- Medlemsnummer: 1097
- Navn: Lars-Ove Eie
- Bil: 9-5 Vector 03-mod
- Sted: Fiskå
Følte også det, skal vel være 0,4 bar originalt(?)
Hadde jo vore digg å fått 60hk på 0.1bar økning då!
Men ja, flytta den nesten til der du sa, fant ut at den slangen til BTR va kort nok, så eg satte den heller på den andre slangen som går inn på mainifoilen på samme plassen.
Så det e tydeligt at den ventilen som styre dumpvalven kødda til ladetrykkmåleren min.
Hadde jo vore digg å fått 60hk på 0.1bar økning då!

Men ja, flytta den nesten til der du sa, fant ut at den slangen til BTR va kort nok, så eg satte den heller på den andre slangen som går inn på mainifoilen på samme plassen.
Så det e tydeligt at den ventilen som styre dumpvalven kødda til ladetrykkmåleren min.