Side 1 av 1

Ladetrykk

Lagt inn: 22 okt 2007, 19:15
av laesi N1097
Hei!
bytta ut noen vacumslanger på bilen min i dag.
i den anledning flytta eg T-stykket som boost gaugen er tilkoblet.
Nå brukte jeg ikke det T-stykket som ble levert med boost gaugen fordi dette var for stort for slangene i bilen.
Men nå viser måleren 0,7bar!! i motsetning til 0,5 tidligere.
ka dette stemme?
Det T-stykket som følgte med i eska til måleren hadde en struping i uttaket mot måleren, men det er vel bare for å få litt "smoothere" visning?

bilen er en chippa 9-5 2.0T..

Lagt inn: 22 okt 2007, 22:44
av Saab900STCR
Strypningen är där för att du ska få lite mjukare visning i måleren och för att det inte ska pysa ut en massa tryck om den slangen skulle hoppa av.
Varför måleren plötsligt viser mer har jag inte svar på.

Mvh

Lagt inn: 22 okt 2007, 23:01
av Paradigm N558
dvs OT: chippet og ligger på 0.5 eller 0.7 bar?
Hvilken chip er det? steg 1?

Lagt inn: 22 okt 2007, 23:42
av Henrik N449
Kanskje du fiksa en vakuumlekkasje som fikk deg til å kjøre på glt? :D

Lagt inn: 23 okt 2007, 07:18
av laesi N1097
Vet ikke hva steg det er siden det var forrige eier som fikk dette gjordt.
men skal yte 210hk i følge dem som monterte den.
Ja, skal ikke se bort ifra at det var litt lekkasje. sokkene mine hadde nok egnet seg bedre enn de morkne slangene.

Lagt inn: 23 okt 2007, 11:08
av Ingvar N629
Hvis du har et 210 hk program, så stemmer 0,7 bar bedre enn 0,5!

Om du satte T-korset til ladetrykksmåleren der jeg skrev i en annen tråd, altså på BTR-slangen, så skal det stemme.

Lagt inn: 23 okt 2007, 22:06
av laesi N1097
Følte også det, skal vel være 0,4 bar originalt(?)
Hadde jo vore digg å fått 60hk på 0.1bar økning då! :lol:

Men ja, flytta den nesten til der du sa, fant ut at den slangen til BTR va kort nok, så eg satte den heller på den andre slangen som går inn på mainifoilen på samme plassen.
Så det e tydeligt at den ventilen som styre dumpvalven kødda til ladetrykkmåleren min.