Hei hei....
Har en 9-5 se Turbo, 98mod. Sliter med at hver vinter blir det fult av tjukt hvitt guff rundt og litt ned i påfyllingsrøret til olja. Men olja er like fin nedi der! Det har vært sånn lenge.
Noen som har en formening om hva det kommer av?
Guff i påfyllingen til olje.
Moderator: Moderatorer
- Kjell N1179
- 1,5 bar
- Innlegg: 472
- Registrert: 08 okt 2007, 21:35
- Medlemsnummer: N1179
- Navn: Kjell Gullerud
- Bil: 9-3 Viggen og 9-3SS
- Sted: Sande
- Paradigm N558
- MAX BOOST
- Innlegg: 6954
- Registrert: 03 jun 2005, 01:00
- Medlemsnummer: 558
- Navn: Robert
- Bil: Ionic
- Sted: Bodø
- Eirik N396
- MAX BOOST
- Innlegg: 5768
- Registrert: 12 okt 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N396
- Bil: 95, 99, 90
- Sted: Sandnes
- Kontakt:
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Det er normalt, og betyr ikke nødvendigvis at veivhusventilasjonen ikke fungerer. Det kommer av mye småkjøring, og det blir naturlig nok værre om vinteren fordi det da tar lengre tid før motoren blir gjennomvarm. Men pass på å skifte olje oftere enn vanlig når motoren går under slike forhold.
Om du derimot har misfarget olje nederst på stikka, så kan det være gåen toppakning, den gule guffa kommer nemlig av vann i olja.
Om du derimot har misfarget olje nederst på stikka, så kan det være gåen toppakning, den gule guffa kommer nemlig av vann i olja.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan