...............

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Svar
J_L

...............

Legg inn av J_L » 02 nov 2007, 00:44

..............
Sist redigert av J_L den 03 nov 2008, 18:05, redigert 2 ganger totalt.

Brukeravatar
Ingvar N629
MAX BOOST
Innlegg: 12871
Registrert: 14 mar 2006, 16:41
Medlemsnummer: 629
Navn: Ingvar Garåsen
Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
Sted: Rissa

Legg inn av Ingvar N629 » 02 nov 2007, 22:45

Den turboen trenger litt turtall før den kommer.

Pausa du opplever rundt 3000 vil jeg tro er tenningsbank, du kan jo sjekke om APC-boksen jorder pinne 19 akkurat når du kjenner at draget forsvinner. Det kan du sjekke med en diode som du mater med 12V på + og setter - på pinne 19 på APC-boksen. Dersom det er tenningsbank som er problemet, vil jeg tro at det forårsakes av treg trykklokke på fordeleren, som stiller om tenninga ved et visst turbotrykk.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan

Svar