...............
Moderator: Moderatorer
...............
..............
Sist redigert av J_L den 03 nov 2008, 18:05, redigert 2 ganger totalt.
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Den turboen trenger litt turtall før den kommer.
Pausa du opplever rundt 3000 vil jeg tro er tenningsbank, du kan jo sjekke om APC-boksen jorder pinne 19 akkurat når du kjenner at draget forsvinner. Det kan du sjekke med en diode som du mater med 12V på + og setter - på pinne 19 på APC-boksen. Dersom det er tenningsbank som er problemet, vil jeg tro at det forårsakes av treg trykklokke på fordeleren, som stiller om tenninga ved et visst turbotrykk.
Pausa du opplever rundt 3000 vil jeg tro er tenningsbank, du kan jo sjekke om APC-boksen jorder pinne 19 akkurat når du kjenner at draget forsvinner. Det kan du sjekke med en diode som du mater med 12V på + og setter - på pinne 19 på APC-boksen. Dersom det er tenningsbank som er problemet, vil jeg tro at det forårsakes av treg trykklokke på fordeleren, som stiller om tenninga ved et visst turbotrykk.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan