Side 1 av 1
Turbo trykk
Lagt inn: 17 nov 2007, 13:34
av Kjell N1179
Hei.... opplevde i går noe rart med turbo'n min. Når jeg trykker jernet flatt nøkker den på turbo trykket. Heletiden mens jernet er flatt går trykket å hakker mellom 1.0-1.4 i trykk. Dette er på 4 og 5 gir. Mens på 2 og 3 gir vil den ikke mer enn max 1,0 i trykk. Før gikk den stabilt på alle girene opp til max trykket som er 1,4.
Føler det har skjedd noe veldig rart, for det har blitt mer lyd ifra turbo'n tror jeg.
Har en NG900,95''
Kjell
Lagt inn: 17 nov 2007, 17:23
av noname
Treng ikke være turboen,kan være at du ha en lekasje på noen av slangene slik at han blåser lufta ut og ikke inni sylinderen. Dette kan du sjekke med en boks startgass,start motoren og sprøyt startgass på slangene,hvis motoren ruser seg opp har du nokk en lekasje ja.
Lagt inn: 17 nov 2007, 19:40
av Kjell N1179
hmm.... oki.
Og en ting til! Hvorfor ligger turbotrykket på -0,5 da den går på tomgang?
Lagt inn: 17 nov 2007, 19:45
av Eirik N396
kjallemann skrev:Hvorfor ligger turbotrykket på -0,5 da den går på tomgang?
Fordi du da har undertrykk i innsuget

Lagt inn: 17 nov 2007, 20:12
av Kjell N1179
Det kommer av?
Lagt inn: 17 nov 2007, 20:21
av Ingvar N629
kjallemann skrev:Det kommer av?
Tja.. motoren drar jo inn luft, og når gasspjeldet er lukket så blir det undertrykk. Samme med motorbrems, men siden motoren da går på høyere turtall, så vil du få mer undertrykk enn på tomgang.
Lagt inn: 17 nov 2007, 21:42
av Kjell N1179
Den er god....=)
Men over til det jeg lurte på, noen som har noen flere råd?
Lagt inn: 18 nov 2007, 22:08
av quist
Kan det være dumpventilen som fusker ?
Lagt inn: 18 nov 2007, 23:05
av Kjell N1179
tviler.....
Lagt inn: 19 nov 2007, 01:51
av Azeton
Har du elektronisk ladestyring på bilen din? mulig den kan fjuske litt der?
Lagt inn: 19 nov 2007, 02:03
av Ingvar N629
Prøv et søk.. fant f eks denne for deg:
viewtopic.php?t=16074&highlight=magnetventil+ohm
Du kan begynne med å måle magnetventilen som det står i den tråden.
Avlastningsventilen kan ha begynt å lekke for deg, faktisk meget trolig dersom du mener at du hører mer turbolyd enn før. Kan også være en ørliten sprekk i en gummiflens.
Og sjekk etter slakk i turboen din!