Side 1 av 1

Mista høyre drivaksel (indre drivledd) OG900T8

Lagt inn: 22 nov 2007, 15:56
av Macgeier
:cry: Ga gass ut av svingen og vipps, så braka det løs, indre drivledd gikk i oppløsning :shock:
OG900 T8 klarte bare 295.000 km. Nå blir det hoggern.

Hadde fart nok til nesten å komme inn på nærmeste bensinstasjon, fikk hjelp til å dytte de siste meterene.

Bare synd at det er 8 mil hjem....

En dårlig dag.

Lagt inn: 22 nov 2007, 16:05
av Macgeier
Da blir det nok en NG900 på kona, hvordan er det med 1994 modellene, barnesykdommer?

Lagt inn: 22 nov 2007, 16:10
av Eirik N396
Det er ikke aktuelt å fikse T8'n altså?

Re: Mista høyre drivaksel (indre drivledd) OG900T8

Lagt inn: 22 nov 2007, 16:12
av zero900t
Tok meg et par timer å bytte indredrivledd på min når det røyk....

var jo ikke så vanskelig da...

også er det mere sjarm over en og900 enn ng900 da :wink:

Lagt inn: 22 nov 2007, 16:22
av Macgeier
Eirik N396 skrev:Det er ikke aktuelt å fikse T8'n altså?
Hadde tenk å bruke den til neste EU kontroll, så vrake den på grunn av rust i dører og bakluke. Masse fine deler hadde jeg tenkt å plukke av.
Den har tilogmed teak dash og originale extra instrumenter,
http://www.geting.se/viewimage.php?imag ... rmiljo.JPG

Fine dekk på både sommer og vinter med originale alu felger.

Nå er det mørkt og det regner.....

Har jeg lov til å transportere på henger en OG900T8 med en OG900T16? Eller blir dette for tungt?


Akselen datt helt av indre drivledd, indre drivledd er delt i to...

Lagt inn: 22 nov 2007, 16:37
av Macgeier
Regner med at enden på visa blir noe sånt som :
1987 OG900T8 Sedan.
El vindu 4 stykk,
El takluke.
Intercooler
APC
8 Alufelger m. gode dekk.
Teak dash m. originale extra instrumenter.
Bosch alarm som ikke virker.

Ødelagt drivaksel.

Kan hentes på jobben min i Asker.

Høyestbydende.

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Re: Mista høyre drivaksel (indre drivledd) OG900T8

Lagt inn: 22 nov 2007, 17:05
av Macgeier
zero900t skrev:Tok meg et par timer å bytte indredrivledd på min når det røyk....

var jo ikke så vanskelig da...

også er det mere sjarm over en og900 enn ng900 da :wink:
Var det bare å bytte "innsatsen" eller måtte du bytte medbringeren også?

Mitt problem er at jeg trenger bil nå, og har ikke tid til å mekke akkurat nå, så jeg er mer fristet til å kjøpe en ny billig bil, og bare kvitte meg med den gamle OG`en. Har jo forsatt en OG900 igjen :D

Re: Mista høyre drivaksel (indre drivledd) OG900T8

Lagt inn: 22 nov 2007, 18:02
av zero900t
Macgeier skrev:
zero900t skrev:Tok meg et par timer å bytte indredrivledd på min når det røyk....

var jo ikke så vanskelig da...

også er det mere sjarm over en og900 enn ng900 da :wink:
Var det bare å bytte "innsatsen" eller måtte du bytte medbringeren også?

Mitt problem er at jeg trenger bil nå, og har ikke tid til å mekke akkurat nå, så jeg er mer fristet til å kjøpe en ny billig bil, og bare kvitte meg med den gamle OG`en. Har jo forsatt en OG900 igjen :D
bytta hele greia jeg, skrudde bare av den metallringen så den stod slik som den gamle, og ny drivaksel....

Lagt inn: 23 nov 2007, 02:05
av Vangen N622
Ridetones ftw! :p

Lagt inn: 23 nov 2007, 11:12
av Macgeier
Det som står som et spørsmål, er hvordan er det mulig at indre drivledd bare plutselig barre oppløser seg og jeg står der med en hengenede drivaksel.
Ingen forvarsel i form av vibrasjon, gir bare gass ut av en sving treffer et lite hull i veien så vipps :twisted:

På OG900T16`n min så er det vibrasjon på 5 gir (indre drivledd), men "jeg kjører til våren så bytter jeg da" har fått seg en knekk, tør jeg kjøre til våren, etter denne opplevelsen :?:

Lagt inn: 23 nov 2007, 13:18
av Edward N812
Macgeier skrev:Det som står som et spørsmål, er hvordan er det mulig at indre drivledd bare plutselig barre oppløser seg og jeg står der med en hengenede drivaksel.
Ingen forvarsel i form av vibrasjon, gir bare gass ut av en sving treffer et lite hull i veien så vipps :twisted:

På OG900T16`n min så er det vibrasjon på 5 gir (indre drivledd), men "jeg kjører til våren så bytter jeg da" har fått seg en knekk, tør jeg kjøre til våren, etter denne opplevelsen :?:
helt til våren igjen synes jeg var litt lenge. derimot har det ikke utvikla seg så langt om det kun er i 5.gir (høye hastigheter). siden det indre drivleddet ikke plages så mye av rattutslag med pådrag, så blir hastigheten den eneste måten å indikere hvor slitt det er.

edit: forresten så ville det jo vært kjedelig å stå der midt på vinteren med 2 stk.og900 ukjørbare på grunn av samme usle feilen :P