bensinforbruk forskjellige 9000
Moderator: Moderatorer
bensinforbruk forskjellige 9000
Min M92 9000 2,3T automat bruker ca 1,2 på pen blandet kjøring.
Kan presses ned mot 0,9 på motorvei.
bare lurer på hvordan bensinforbruket er på andre 9000 modeller spesielt med manuelt gir,
aero
2.0 LTT (evt med/uten chip)
LH vs Trionic?
noen som har non synspunkter?
Mvh Jakob
Kan presses ned mot 0,9 på motorvei.
bare lurer på hvordan bensinforbruket er på andre 9000 modeller spesielt med manuelt gir,
aero
2.0 LTT (evt med/uten chip)
LH vs Trionic?
noen som har non synspunkter?
Mvh Jakob
N1140
M92 Saab 9000 CS 2,3T
M92 Saab 9000 CS 2,3T
- Pasient N657
- 2.0 bar
- Innlegg: 654
- Registrert: 20 apr 2006, 21:18
- Medlemsnummer: N657
- Bil: MY01 SAAB 9-5 2.3T
- Sted: Lillehammer
Min egen 1996 9000 2.0 LTT med steg 1 chip fra SP har jeg fått ned i 0.75 ved langkjøring ifølge kjørecomputern. Ca 100 kmt kontinuerlig mellom Bodø og Fauske.
På bykjøring og sånt ligger den på 0,9 - 1,1 alt avhengig av hvor morsomt jeg synes det er og høre dumpventilen
Jeg har fått den OPP i 1,7. Men det var første dagen med trim, og jeg gjorde vel ikke annet enn å piske den stakkars bilen
På bykjøring og sånt ligger den på 0,9 - 1,1 alt avhengig av hvor morsomt jeg synes det er og høre dumpventilen
Jeg har fått den OPP i 1,7. Men det var første dagen med trim, og jeg gjorde vel ikke annet enn å piske den stakkars bilen
Mitt 9-5 2,3T prosjekt: S-4 dødare - By Speedparts <-- SELGES HBO 120 000,-
Speedparts | H&R | Bilstein | Forge | Quafie | SPEC+ | TSW USA | Ferrita | Pioneer | Powerflex | WP PRO
Speedparts | H&R | Bilstein | Forge | Quafie | SPEC+ | TSW USA | Ferrita | Pioneer | Powerflex | WP PRO
- Paradigm N558
- MAX BOOST
- Innlegg: 6952
- Registrert: 03 jun 2005, 01:00
- Medlemsnummer: 558
- Navn: Robert
- Bil: Ionic
- Sted: Bodø
-
- Overload!!!
- Innlegg: 1263
- Registrert: 29 mar 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N 88
- Bil: 9000 Aero M96 9-5 Estate M07
- Sted: Levanger
Hadde en 9000 2,3T M95 automat med trim jeg kjørte på ca 1,1-2 på blandet kjøring, og ned mot 0,7 på langkjøring (målt faktisk forbruk)
2,0t manuell M98 kjørte fra Bergen til Trondheim, tror jeg kjørte på ca 0,8. Prøvde ikke å kjøre så økonomisk, men kjørte jevnt
M96 Aero, manuell med trim, 0,9-1,0 på blandet kjøring, har kjørt på under 0,7 faktisk målt forbruk. Lå i kø i ferietrafikk fra Lillehammer til Trondheim....
M93 9000 2,3i Ligger vanligvis på ca 0,9 blandet kjøring, rundt literen nå når det er kaldt.
Aeroen kommer jo automatisk bedre ut av det med tanke på utvekslingen på girkassa.
2,0t manuell M98 kjørte fra Bergen til Trondheim, tror jeg kjørte på ca 0,8. Prøvde ikke å kjøre så økonomisk, men kjørte jevnt
M96 Aero, manuell med trim, 0,9-1,0 på blandet kjøring, har kjørt på under 0,7 faktisk målt forbruk. Lå i kø i ferietrafikk fra Lillehammer til Trondheim....
M93 9000 2,3i Ligger vanligvis på ca 0,9 blandet kjøring, rundt literen nå når det er kaldt.
Aeroen kommer jo automatisk bedre ut av det med tanke på utvekslingen på girkassa.
M96 9000 AERO (go'bilen)
M96 9000 CS (avskiltet..)
M07 9-5 estate (familiebil)
M11 MB Vito 116 (arbeidsbil)
M96 9000 CS (avskiltet..)
M07 9-5 estate (familiebil)
M11 MB Vito 116 (arbeidsbil)
- Peter
- Overload!!!
- Innlegg: 1357
- Registrert: 07 apr 2006, 18:10
- Medlemsnummer: 813
- Navn: Peter Strandmoe
- Bil: '01 9-3 Aero
- Sted: Sandefjord
Aeroen min med manuell bruker 0,78 på langkjøring og ca 1,0 på blandet kjøring, den er ikke trimma (enda )
N813
'75 96 v4 Rallybil Prosjekt
'80 96 v4 Jubileum Prosjekt
'88 900 Aero Prosjekt
'90 900 Aero Delebil
'96 9000 Aero Grom bilen - solgt
'01 9-3 Aero "Gulingen"
'75 96 v4 Rallybil Prosjekt
'80 96 v4 Jubileum Prosjekt
'88 900 Aero Prosjekt
'90 900 Aero Delebil
'96 9000 Aero Grom bilen - solgt
'01 9-3 Aero "Gulingen"
- Tor N12
- MAX BOOST
- Innlegg: 9123
- Registrert: 13 aug 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N012
- Navn: Tor
- Bil: 9000/9-5/9-3
- Sted: Melhus
Den gangen jeg var med til england og hentet limmoen så kjørte jeg en M97 2.3LTT som følgebil, fikk faktisk den til å gå på 0.55
Min M97 9000 Aero med trim ligger på ca 0.9 på blandet kjøring normalt, i det siste har jeg kjørt mye pent og nå ligger den på 0.8
På langkjøring så ligger den på ca 0.67 om man kjører pent men jeg har en tendens til å kjøre litt "engasjert" da bruker den 0.75-0.9
Fra landstreffet så kjørte jeg hjem på 1.13 og det var jo med den gule på bilhenger bak
Trionic er LH overlegen når det gjelder forbruk!!
Min M97 9000 Aero med trim ligger på ca 0.9 på blandet kjøring normalt, i det siste har jeg kjørt mye pent og nå ligger den på 0.8
På langkjøring så ligger den på ca 0.67 om man kjører pent men jeg har en tendens til å kjøre litt "engasjert" da bruker den 0.75-0.9
Fra landstreffet så kjørte jeg hjem på 1.13 og det var jo med den gule på bilhenger bak
Trionic er LH overlegen når det gjelder forbruk!!
M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
- Edward N812
- MAX BOOST
- Innlegg: 3096
- Registrert: 29 sep 2006, 14:17
- Medlemsnummer: 812
- Navn: Edward S. Palm
- Sted: Drammen
- ole anders
- 0.7 bar
- Innlegg: 118
- Registrert: 02 des 2003, 01:00
- Sted: Hønefoss
- audun-eg N228
- 1,5 bar
- Innlegg: 413
- Registrert: 11 sep 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N228
- Navn: Audun Eggen
- Bil: Saab 9-5 Aero 2000 mod - solgt
-
- 1,5 bar
- Innlegg: 350
- Registrert: 17 okt 2006, 18:56
- Medlemsnummer: N1216
- Navn: Andreas Ente
- Bil: opalgrønn -76 99 2d
- Sted: sandnes