Hei. skal kjøpe meg en Saab 9-3 til våren. er prat om 03-05 modell.. 1,8 eller 2,0L turbo
Vet litt om den men vil høre hva dere sier som evt har lik bil. Både positivt og negativt.
morten
Kjøp av Saab 9-3
Moderator: Moderatorer
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Ligg unna -03 mod. Har vært en del barnesykdommer, iallfall om en skal tro alt en leser på STCS...
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
Jeg har en av de aller første som kom til Norge, dvs bil nr 1257 av 2003-modellserien. Jeg har ikke hatt noen alvorlige problem, men noe småsaker er det:
- Dørhåndtak og "føttene" på sidespeilene kan starte å korrodere pga en feil som gjør at salt, sand og annet skitt trenger inn
- Ulyder fra hjuloppheng, både foran og bak
- Rare elektriske hendelser, feks har SID vært umulig å skru på et par ganger, kupévifta har unnlatt å starte et par ganger, driffstoffindikatoren har falt til bunn 2-3 ganger, og i tillegg har batteriet blitt tømt for strøm 2-3 ganger når det er kaldt
- Rassling fra interiør
- Knirking fra rattstammen
Noe har vært forsøkt rettet på garanti, noe krever jeg at Saab tar i forbindelse med reklamasjon.
- Dørhåndtak og "føttene" på sidespeilene kan starte å korrodere pga en feil som gjør at salt, sand og annet skitt trenger inn
- Ulyder fra hjuloppheng, både foran og bak
- Rare elektriske hendelser, feks har SID vært umulig å skru på et par ganger, kupévifta har unnlatt å starte et par ganger, driffstoffindikatoren har falt til bunn 2-3 ganger, og i tillegg har batteriet blitt tømt for strøm 2-3 ganger når det er kaldt
- Rassling fra interiør
- Knirking fra rattstammen
Noe har vært forsøkt rettet på garanti, noe krever jeg at Saab tar i forbindelse med reklamasjon.
Arild
2003 Saab 9-3 Vector
1997 Porsche Boxster
God created turbo lag so V8's could have a chance
2003 Saab 9-3 Vector
1997 Porsche Boxster
God created turbo lag so V8's could have a chance