Side 1 av 1
OG9-3 trekker til høyre ved pådrag?
Lagt inn: 02 des 2007, 20:11
av Isdahl N1069
1: Hva kan dette være? Slitt diff? 2: Merket viribrering i ratt og bremsepedal i det jeg forsiktig bremset og bilen trakk til venstre, dette har vel noe med kast i skivene?
Lagt inn: 02 des 2007, 21:09
av EdHunter N815
Siden den trekker både ved pådrag og bremsing (om jeg forstår deg rett), så vil jeg heller tro på at den trenger en justering av hjulstillingen.
Vibrasjoner har nok med bremseskiver å gjøre ja, i alle fall om det er kun når du bremser.
Lagt inn: 02 des 2007, 21:25
av quist
Er vel såkalt "torque steer" under pådrag du får når den tar til høyre.
Dette skyldes vel for kraftig motor og for slapp fjæring / krengestag / foringer / styring / dekk. Så enhver oppgradering her burde hjelpe.
Lagt inn: 03 des 2007, 07:46
av Saab900STCR
Min gissning är slitte foringer eftersom den drar åt ena hållet vid pådrag och det andra vid inbromsning.
Torquesteer gör att bilen drar omväxlande höger-vänster vid pådrag allt eftersom man försöker kompensera med ratten.
Mvh
Lagt inn: 03 des 2007, 08:32
av Isdahl N1069
For kraftig motor? Men det er da vittelig en 2.0i motor på 130hk som sitter i 98 OG9-3? Skal ikke det være kurrant da? Så hva burde jeg bytte av slitedeler? Alt som har med foringer og hjuloppheng osv? Isåfall hva vil noe slikt koste?
Lagt inn: 03 des 2007, 09:08
av Saab900STCR
Vad det kostar vet jag inte, men jag gissar att du kan få ett gott svar på det från SpeedParts.
Annars har väl alla som säljer slitedeler(typ Mekonomen) foringer av orginal type.
Mvh
Lagt inn: 03 des 2007, 11:53
av Ingvar N629
quist skrev:
Dette skyldes vel for kraftig motor
Tull og tøys, du skal på rett side av 200 hk før det er et problem. Ta en forstillingskontroll, se over foringer og sjekk lufttrykk.
Lagt inn: 03 des 2007, 19:33
av Isdahl N1069
Kan speedparts gjøre dette?
Lagt inn: 03 des 2007, 21:35
av quist
Ingvar N629 skrev:quist skrev:
Dette skyldes vel for kraftig motor
Tull og tøys, du skal på rett side av 200 hk før det er et problem. Ta en forstillingskontroll, se over foringer og sjekk lufttrykk.
Da er det et problem for meg da jeg er på rett side av 200hk, hehe
