Turboen min ble deffekt for ca 3uker siden,fikk bytte turbo nå.....denne gikk istykker etter 3 dager.....sukk, kan det ha sammen heng med at katalysatoren er fjernet, eller er det fabrikk fel på furboen????
Alt av oljetrykk vannkjøling osv er i orden.........
Ps Hvor mye tåler en slik turbo og gå under? Den forie turboen gikk på 1,4 og det gikk kjempe fint i 1,5 år......
Noen som har erfaring med ekstra dyse i innsuget med trykkbryter??
Bilen er:
9000 2.3 Turbo,manuell, (chippet)
Takk for innspill...............
PS: Kun bane bil.....kremt
Ny turbo gikk fl?yten........haff
Moderator: Moderatorer
Ny turbo gikk fløyten........haff
SAAB = Ingen foran, ingen ved siden av......Turbo = Forskjellen mellom fin saab og rå saab
- Petter 900 T
- MAX BOOST
- Innlegg: 2223
- Registrert: 24 aug 2003, 01:00
- Sted: Langhus
Turbo
Hadde jeg kjøpt en turbo som tok kvelden etter tre dager........
Sinna hadde jeg blitt da ja..
Lukter fabrikasjonsfeil synes jeg.
Petter
Sinna hadde jeg blitt da ja..
Lukter fabrikasjonsfeil synes jeg.
Petter
1.07.4 på Rudskogen!
1.08.4 på kinekulle (1 gang på banen)
Medlemsnummer N226
1.08.4 på kinekulle (1 gang på banen)
Medlemsnummer N226
-
- Overload!!!
- Innlegg: 1346
- Registrert: 27 mar 2003, 01:00
- Sted: Sarpsborg
- Kontakt:
Høres rart ut om turboen går i stykket etter 3 dager, hva hente? skar den seg. Det som KAN hende er om veivhusventilasjonen ikke fungerer, så renner ikke oljen ut fra turboen slik den skal, pga mottrykk. Dette bør du nok kontrollere. Men det bruker å ta mere enn 3 dager....
Har selv en ekstra dyse i innsuget styrt av elektronikk, fungerer bra, men dysa lekker litt nå så blandinga blir for fet. Og "5 myror är fler än 4 elefanter" (Svensk jungelordspråk)
Har selv en ekstra dyse i innsuget styrt av elektronikk, fungerer bra, men dysa lekker litt nå så blandinga blir for fet. Og "5 myror är fler än 4 elefanter" (Svensk jungelordspråk)
