Saab 93 2000 steg 3 T5

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Svar
Dag André Daltveit
Innlegg: 18
Registrert: 29 jul 2007, 11:28
Sted: Bergen, Nesttun

Saab 93 2000 steg 3 T5

Legg inn av Dag André Daltveit » 04 des 2007, 23:16

Har nett fått steg 3 chip, JT 3" fra turbo og bak (uten kat.) magnetventil.
Helsikken så bilen drar:-P
Positivt overrasket:-)

Jeg har framdeles org luftfilter, har noen noe mening om jeg bør gå for et åpent eller filterinnsats på den?

Får bilen for lite luft med org. luftfilter?
Noen som har noen mening om den vil gå bedre med åpent filter på steg 3?

Siden det er så mange flinke mennesker her... noen som vet hvor store dyser det står i en 2.0T t T5 maskin?


Ellers GOD JUL FOLKENS :-)
Tidl.biler:
BMW 320i 92' SOLGT
BMW 320ia 99' SOLGT


Peugeuot 106 1.1xn
Saab 93 2.0LTT 154hp--> Steg 3 265hp:-)

Brukeravatar
Ingvar N629
MAX BOOST
Innlegg: 12871
Registrert: 14 mar 2006, 16:41
Medlemsnummer: 629
Navn: Ingvar Garåsen
Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
Sted: Rissa

Legg inn av Ingvar N629 » 04 des 2007, 23:21

Behold originalfilteret du, det renser best :wink:

De røde dysene som sitter på alle T5-motorer med turbo:

Bosch-nummer: 0280 150 431
Kapasitet: 352cc/min @ 3.0bar.
=260 g/min @ 3 bar.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan

Dag André Daltveit
Innlegg: 18
Registrert: 29 jul 2007, 11:28
Sted: Bergen, Nesttun

Legg inn av Dag André Daltveit » 04 des 2007, 23:25

Ingvar N629 skrev:Behold originalfilteret du, det renser best :wink:

De røde dysene som sitter på alle T5-motorer med turbo:

Bosch-nummer: 0280 150 431
Kapasitet: 352cc/min @ 3.0bar.

Hmm.... Var egentlig det jeg tenkte, kanskje sports innsatsfilter+ekstra hull i bunn av filterboks

Noen formening om hvor mye hestepulver 325 dyser kan levere bensin til?
Tidl.biler:
BMW 320i 92' SOLGT
BMW 320ia 99' SOLGT


Peugeuot 106 1.1xn
Saab 93 2.0LTT 154hp--> Steg 3 265hp:-)

Brukeravatar
Ingvar N629
MAX BOOST
Innlegg: 12871
Registrert: 14 mar 2006, 16:41
Medlemsnummer: 629
Navn: Ingvar Garåsen
Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
Sted: Rissa

Legg inn av Ingvar N629 » 04 des 2007, 23:51

Var da voldsomt til trimprat... :lol:

Tråder om trimming skal ligge under forumet som heter nettopp det, siden du er ny her så låser jeg ikke tråden, men mer spørsmål om trim tar vi ikke her under teknisk.

Meld deg inn i klubben, så får du tilgang til hele forumet, for ikke å snakke om at du blir med i et strålende Saab-miljø, som strekker seg laaaangt utenfor dette forumet! :D

Forresten, det originale pappfilteret renser som sagt best, og rekker til mer effekt enn dysene dine! :wink: Men borring av luftfilterboks er det flere som gjør.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan

Svar