Side 1 av 1
					
				Bytte av hjullager NG900
				Lagt inn: 15 des 2007, 06:12
				av Doof
				Noen som har tips, evt, verktøy man bør ha?
er en 900 95 mod
			 
			
					
				
				Lagt inn: 15 des 2007, 13:34
				av KongerudN344
				Presse er et must! 
Ellers er det vel en grei jobb  

 Når jeg gjorde det sist skrudde vi ut hele fjærbeinet og tok det med til et verskted i nærheten som hadde det rette utstyret. Betalte de litt for jobben, tok ca 10 min, også var det tilbake i garasjen og sette det på plass  

 
			 
			
					
				
				Lagt inn: 15 des 2007, 20:36
				av Henrik N449
				Dette har jeg også gjort, veldig grei jobb!
Er det foran eller bak du skal bytte?
			 
			
					
				
				Lagt inn: 16 des 2007, 20:04
				av Doof
				foran jeg skal bytte, man må bruke presse for å få lagere på plass igjen?
noen som har bilder?
			 
			
					
				
				Lagt inn: 16 des 2007, 22:57
				av KongerudN344
				Må og må, men skjønner ikke hvorfor du ikke skal bruke det når du allikevel må ha presse for å få ut det gamle  

 Går nok å banke det inn, men jeg ville ikke begynt med det... Tror det blei dårlig med bilder fra den operasjonen der....
 
			 
			
					
				
				Lagt inn: 16 des 2007, 23:32
				av Doof
				hvor lenge er det lurt/trygt å kjøre med det? lager kun litt lyd/risting i høyresving. 
Damm
			 
			
					
				
				Lagt inn: 16 des 2007, 23:37
				av JC
				Det er best å bytte så fort som mulig. 
Å kjøre med defekt hjullager er ikke å anbefale. Det sliter på dekk, bremser, drivaksel etc.
			 
			
					
				
				Lagt inn: 16 des 2007, 23:46
				av KongerudN344
				Ikke lurt å kjøre lenge med det nei... Kjørte for lenge med defekte hjullager på OG'en. Resulterte i at bilen havna på planet til NAF og to defekte spindler... DYRT  

 
			 
			
					
				
				Lagt inn: 16 des 2007, 23:52
				av Andersfo
				Akkurat dette har jeg erfaring med. Kjørte altfor lenge med defekte hjullager og det resulterte i at jeg måtte bytte både spindel og nav i tilegg. En operasjon som i utgangspunktet skulle være rimelig ble utrolig tidkrevende og kostbar. Neste gang jeg hører en ulyd skifter jeg ved første anledning.
			 
			
					
				
				Lagt inn: 17 des 2007, 00:35
				av Doof
				hvor mangen mil snakker vi om, jeg er i danmark og har kjørt 70 mil på det og skal 70 mil tilbake, så spørsmåle er om jeg må bytte det her.
Damm
			 
			
					
				
				Lagt inn: 17 des 2007, 00:40
				av KongerudN344
				Vanskelig å si... Spørs jo litt hvor mye det bråker.. Når det begynner å riste er det for seint  

 
			 
			
					
				
				Lagt inn: 17 des 2007, 18:00
				av Vegars
				Doof skrev:hvor mangen mil snakker vi om, jeg er i danmark og har kjørt 70 mil på det og skal 70 mil tilbake, så spørsmåle er om jeg må bytte det her.
Damm
Det er vel en del billigere å få skiftet det i Danmark, hvis man velger å få skiftet det på verksted!? Er det ikke?
 
			 
			
					
				
				Lagt inn: 18 des 2007, 18:38
				av Doof
				Selve lagere var dyrere en i norge. hos mekonomen i Danmark kostet det ca 800 kr. I Norge 554.- Selve verkstedstimene er litt billigere i Danmark en Norge. Skal prøve å bytte i morgen men har minimalt med verktøy. 
Damm