Side 1 av 1
Magnetventil T7, koble bort øverste ledningen og plugge ?
Lagt inn: 22 jan 2008, 10:48
av olewa
Leste på en amerikansk nettside at det var en som hadde problemer med ladetrykket på sin 9-5, og etter diverse om og men , så koblet han bort den øverste ledningen på MV´n og plugget den med en skrue..Da gikk "turbomåleren" opp til det rød.
Mener han skrev at denne pluggede ledningen gikk til "charcoal canister"
( hva nå det måtte være..).
Derfor er mitt spørsmål, hvilke ulemper vil dette medføre på motoren ? Det kom ikke fram noen svar på den amerikanske nettsiden..

Lagt inn: 22 jan 2008, 13:13
av matrox N522
Den er jo der for en grunn, så det er neppe lurt...selv om det fungerer.
Lagt inn: 22 jan 2008, 13:15
av Børre N17
Nå er ikke jeg noen T7 "guru" men all bortkobling av slanger og "fipling" med MV fører til at beskyttelssystemet i motorstyringen forsvinner.
MV skal sørge for å holde trykket på et så høyt som mulig (iflg programmvaren) men forsvarlig nivå. Ved deteksjon av skadelige spikninger i motoren vil ladetrykket bli justert ned vha MV for å forhindre skader.
Lagt inn: 22 jan 2008, 14:51
av Ingvar N629
Hei!
Hva dette vil påvirke kommer jo an på hvor det er plugget igjen. Det sitter et T-kors på den slangen, der den ene delen går til retur på innsugsrøret som på tidligere system, og den andre delen går til bensintankutluftingen og kullfilteret (charcoal canister).
Det denne karen burde ha gjort er vel å bytte den enveisventilen i tankavluftingssystemet som var defekt, det sitter tre (tror jeg det var) enveisventiler her som vil gi ladetrykksfall hvis de lekker "feil" vei.
Lagt inn: 22 jan 2008, 14:56
av Saab900STCR
Ikke ködd med slangarna på en bil med T7!
T7 är en lång mer avancerad motorstyrning än vad folk tror!
Den måler både luftmängde som går in i motorn dessutom måler den trycket på luften i insuget och temperaturen på den samma.
Utifrån dessa värden reglerar den bensin och turbotryck i förhållande till vad du har bestämt med gaspedalen.
Vidare måles hele forbränningen inne i cylindern via DI-kassetten, så den DI'n gör mer än att bara ge gnist på pluggene.
Det är därför det är så viktigt med rätt plugger i biler med DI!
Om du vill ha mer power, skaffa riktigt trim från nån av dom leverantörer som finns!
Allt annat är tull!
Men det är min högst personliga mening!
Mvh
Lagt inn: 22 jan 2008, 20:00
av Ronny_N169
Grunnen til at man tar av "R" slangen er for å sjekke tilbakeslagsventilene til tankutluftingen(tror jeg det er). Ingen forandring med R frakoblet= hele ventiler. Høyere "ladetrykk" = defekt(e) ventiler.
Lagt inn: 22 jan 2008, 22:07
av Saab900STCR
Ronny_N169 skrev:Grunnen til at man tar av "R" slangen er for å sjekke tilbakeslagsventilene til tankutluftingen(tror jeg det er). Ingen forandring med R frakoblet= hele ventiler. Høyere "ladetrykk" = defekt(e) ventiler.
För att testa ventilers funktion så är jag med på det, men inte för att köra med.
Mvh
Lagt inn: 24 jan 2008, 02:20
av saaero
Bare gjør som "Buschern" i USA.Mange som vil selge deg råder,stempler,veivakslinger og sånnt "stuff"Men jævlig mye arbeid og kroner for 5minutters morro.
Du kan jo se på de prisene som er hos høggern i Sverige.Ettertraktet vare disse motorene som er i ok stand
saaero
Lagt inn: 24 jan 2008, 09:25
av olewa
Hvilken funksjon har dette kullfilteret da ?