bensinforbruk ng900

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Svar
jaktry
Grunnladetrykk
Grunnladetrykk
Innlegg: 43
Registrert: 14 jun 2007, 17:55
Bil: 2004 9-3 SS 1,8t
Sted: Bryne

bensinforbruk ng900

Legg inn av jaktry » 30 jan 2008, 19:28

lurte på om noen a folka her med ng 900 har en viss peil på hva bilene deres bruker?
og hvilken motor de har!

Langkjøring, blandet osv.

mvh jakob trydal
N1140
M92 Saab 9000 CS 2,3T

Brukeravatar
Jørgen 900
1.2 bar
1.2 bar
Innlegg: 224
Registrert: 23 nov 2007, 15:40
Bil: '95 900SE og '83 99GL
Sted: Hamar

Legg inn av Jørgen 900 » 30 jan 2008, 20:49

Min brukte ihvertfall sist gang jeg kjørte langkjøring, som var 15mil. Så hadde jeg den nedpå 0.79 på mila. Har ikke fått kjørt den noe særlig i byen enda da jeg ikke har lappen riktig enda :)

Har en 2.0 suger.
Jørgen !
'95 900SE
'83 99GL
http://www.garaget.org/Jorg1

Brukeravatar
turban
0.7 bar
0.7 bar
Innlegg: 149
Registrert: 18 okt 2005, 20:06
Sted: Oppegård

Legg inn av turban » 30 jan 2008, 22:04

Oslo- Brumundal. Kjørte på 0,75 da med anstrengelse for lavt forbruk.

Diverse kjøring, 1,0-1,3

Inspirert kjøring, alt for mye.

Skal sies at bilen er frisert litt.

kjører 2.0 blåser


mvh.
Eivind
900 SE 2.0T RIP

Brukeravatar
KongerudN344
MAX BOOST
Innlegg: 2296
Registrert: 05 aug 2004, 01:00
Medlemsnummer: N344
Navn: Kenneth Kongerud
Sted: Fetsund

Legg inn av KongerudN344 » 30 jan 2008, 22:31

Blandet kjøring ligger vel på ca 0,9 tenker jeg... På langkjøring går det ned om 0,7 uten problem...

2,3i suger....
2012 VW Sharan 4 - motion
2006 SAAB 9-3 2,0t SC
1998 SAAB 9-5 2,0t ++++
1992 SAAB 900 2,1i
1975 SAAB 99

Brukeravatar
matrox N522
MAX BOOST
Innlegg: 2089
Registrert: 14 mar 2005, 01:00
Medlemsnummer: N522
Navn: Eskil Bjerke
Sted: Østre Toten

Legg inn av matrox N522 » 30 jan 2008, 23:15

Blanda kjøring liker den ikke, så da tar den ca 1-1,3 per mil.
Med langkjøring i normal hastighet går den ned i 0,72-0,75.

Dette på en oppskremt 2,0t, T7 motorstyring...
Saab 9-5 Estate Vector Sport 2005
VW Boble 1200 1963

VW Passat R-Line 4M 2010 || Solgt
Saab og9-3 Turbo || Solgt

Eskil || N522

Brukeravatar
Lars-Erik-N049
Grunnladetrykk
Grunnladetrykk
Innlegg: 54
Registrert: 26 feb 2003, 01:00
Medlemsnummer: 049
Navn: Lars-Erik Rein
Bil: 1995 NG900S Turbo
Sted: Grefsen, Oslo
Kontakt:

Legg inn av Lars-Erik-N049 » 31 jan 2008, 03:07

Blanda kjøring 1,1-1,3 og litt mer med perioder uten langkjøring. På langkjøring, sommerhjul og landevei altså rolig 80 kjøring er jeg under 0,7. Tung pedal=tørst...

NG900 -95 med 3" eksos, TD-04 turbo, viggen intercooler. Ca. Speedparts steg 4 eller noe slikt.
___________
1995 900T Sensonic
SP Steg 4 eller noe slikt
3" JT m/sportskat., Viggen turbo, Viggen IC, open air, Koni rundt om
Speedparts/Greenstuff skiver og klosser
http://www.reinvarme.no/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Aleks-ander_N948
MAX BOOST
Innlegg: 2038
Registrert: 18 jan 2005, 01:00
Medlemsnummer: N948
Navn: Aleksander

Legg inn av Aleks-ander_N948 » 31 jan 2008, 03:38

Langkjøring i 80-90km ligger den på 0,74

Forsiktig bykjøring 0,90

Råning 1,1 :lol:

2,0i :wink:
Saab 9-3 SS Vector 2005
Saab 900 S Talladega 1997 - Solgt

Brukeravatar
PetterT
Grunnladetrykk
Grunnladetrykk
Innlegg: 93
Registrert: 23 okt 2005, 13:31
Navn: Petter Riise Thorstad
Bil: NG900 Turbo
Sted: Gjøvik

Legg inn av PetterT » 31 jan 2008, 09:56

Min 2,0t gikk på 0,77 tur/retur gjøvik-oslo på lørdag, med en del forbikjøringer! :)
Men på småkjøring og litt gassing går den fort på 1,0-1,3..
95 mod. Saab 900 Turbo

Brukeravatar
Macgeier
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 807
Registrert: 18 mar 2005, 01:00

Legg inn av Macgeier » 31 jan 2008, 10:06

Vår ng900s (ikke Turbo) ligger på liter`n på blanda kjøring :?
Har bare hatt bilen siden Desember ifjor, brukes ikke til langkjøring da vi jo har OG900T16 som det udiskutable førstevalg til lange turer :)
- Saab 9-5 2.0 SE 1998 (257.000). Multifuel (LPG/Bensin) Skinn + manuellt gear.

Brukeravatar
be_foto N710
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 647
Registrert: 24 jun 2006, 18:05
Medlemsnummer: N710
Navn: Bjørn Erik
Bil: NG900 98. 2L suger 9-5 01 2,3L
Sted: Blystadlia
Kontakt:

Legg inn av be_foto N710 » 31 jan 2008, 13:26

jeg har en 2,0L suger. På blannet kjøring. frem og tilbake til jobb ligger jeg alti under literen. mellom 8,7 og 9,8. Det er jeg ganske fornøyd med med tanke på att det ofte hender bilen går med høyt turtal og i kø.
Grønn Ng 900 98 model2L suger
Sølv 9-5 2,3L varebil 2001

Jeg er dyslektiker, så skrivefeil kan forekomme. Kan hende noe blir uforstålig! Send meg en PM, så skal jeg rette opp i det.

Andersfo
0.7 bar
0.7 bar
Innlegg: 107
Registrert: 12 jul 2007, 13:38
Sted: Oslo

Legg inn av Andersfo » 03 feb 2008, 21:37

Min NG900 med 2.3 liter har jeg fått helt nedi i 0.63, men da kjører jeg ekstremt økonomisk. Virker som den er billigst i drift i hastighet mellom 70-80km.

Brukeravatar
Aleks-ander_N948
MAX BOOST
Innlegg: 2038
Registrert: 18 jan 2005, 01:00
Medlemsnummer: N948
Navn: Aleksander

Legg inn av Aleks-ander_N948 » 03 feb 2008, 21:42

Måtte kjøre bestemora mi her om dagen, med vinterdekka såklart 195/60-15

Bilde
Saab 9-3 SS Vector 2005
Saab 900 S Talladega 1997 - Solgt

Brukeravatar
Saab900STCR
MAX BOOST
Innlegg: 2211
Registrert: 07 okt 2004, 01:00
Medlemsnummer: N652
Navn: Anders Alkevad
Bil: Ng900 Turbo
Sted: Ludvika(Sverige) och Hokksund

Legg inn av Saab900STCR » 08 feb 2008, 03:33

1996 ng900T
2,3L "Viggen motor"
9-3SS diesel girkasse
0,71L/mil på långkörning
1,1L/mil blandad körning
7,5L/mil på bana

Mvh
Anders N652
Horsepower is how hard you hit the wall! Torque is how long you take the wall whith you!!!!
Nothing beats displacement!!! ;-)

Svar