9000 cse turbo
Moderator: Moderatorer
9000 cse turbo
Hei!
Vurderer å kjøpe meg en 9000 cse turbo 97-98 mod.. Hva kan dere ringrever fortelle meg om denne bilen? Hva skal jeg se etter osv.
Hvor mye kan jeg forvente at bensinforbruke vil ligge på på lang/kort kjøring, og eventuelt med automat... Hvor mange hester tåler automatkassa?
Setter pris på alle innlegg!!:-)
Vurderer å kjøpe meg en 9000 cse turbo 97-98 mod.. Hva kan dere ringrever fortelle meg om denne bilen? Hva skal jeg se etter osv.
Hvor mye kan jeg forvente at bensinforbruke vil ligge på på lang/kort kjøring, og eventuelt med automat... Hvor mange hester tåler automatkassa?
Setter pris på alle innlegg!!:-)
- ottorasmussen N242
- Overload!!!
- Innlegg: 1145
- Registrert: 10 sep 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N242
- Navn: Otto Rasmussen
- Bil: 2003 Saab 9-5 vector, 2.0t
- Sted: Bergen
-
- 0.7 bar
- Innlegg: 186
- Registrert: 02 des 2006, 11:46
- Medlemsnummer: N867
- Bil: 900I 2,1 16V
- Sted: kristiansand
9000 cse turbo
hei jeg skal selge min 9000 cse 2.0 turbo 96 mod om 3 uker
Det er bare to fremkomstmidler saab/scania
- Trond N47
- Overload!!!
- Innlegg: 1292
- Registrert: 04 apr 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 047
- Sted: Trondheim
Automatkassene tåler lite trim. En CSE fra 97-98 har ofte jubileumspakken med aerostyling og skinnseter. Dette blir etterhvert et must, du kan like gjerne finne en jubileumsmodell med en gang. Jubileumsmodellen av 2,0t ble levert uten klimaanlegg (ACC) som standard. ACC må du bare ha. Manuell AC går til nød an, men...
2,3t er å anbefale hvis du vil ha større trimpotensiale og bunndrag som i en turbodiesel, men det er vanskeligere å finne slike. Ingen store problemer, nesten aldri rust, stort trimpotensiale, inspirerende kjøreegenskaper, mm. Lite negativt å si bortsett fra standard-demperne som ble levert. De er alt for myke, stivere fjærer og dempere er et must.
2,3t er å anbefale hvis du vil ha større trimpotensiale og bunndrag som i en turbodiesel, men det er vanskeligere å finne slike. Ingen store problemer, nesten aldri rust, stort trimpotensiale, inspirerende kjøreegenskaper, mm. Lite negativt å si bortsett fra standard-demperne som ble levert. De er alt for myke, stivere fjærer og dempere er et must.
Trond #047
94 SAAB og900 Cabriolet turbo S (Aero)
94 SAAB 9000 2,3T CSE
06 SAAB 9-5 Vector Sport Estate 2,3T
94 SAAB og900 Cabriolet turbo S (Aero)
94 SAAB 9000 2,3T CSE
06 SAAB 9-5 Vector Sport Estate 2,3T
- Kenneth N662
- 0.7 bar
- Innlegg: 157
- Registrert: 26 apr 2006, 12:02
- Bil: Saab 9-5 Aero '01
- Sted: Narvik
- Orjan N235
- 2.0 bar
- Innlegg: 533
- Registrert: 16 sep 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N235
- Sted: Klæbu/Trondheim
Skyter inn et par parallell spørsmål:
Er det lettere å finne 2,3t/T i Sverige? Kanskje billigere også??
Er det lettere å finne 2,3t/T i Sverige? Kanskje billigere også??
Ørjan N235
91 Renault Clio
04 Toyota LandCruiser
x-M01 2,0t(T) 9-5 SE Sport, Est....(Powerflex, Bilstein Sprint, H&R, EBC) Desverre solgt
91 Renault Clio
04 Toyota LandCruiser
x-M01 2,0t(T) 9-5 SE Sport, Est....(Powerflex, Bilstein Sprint, H&R, EBC) Desverre solgt
- Peter
- Overload!!!
- Innlegg: 1357
- Registrert: 07 apr 2006, 18:10
- Medlemsnummer: 813
- Navn: Peter Strandmoe
- Bil: '01 9-3 Aero
- Sted: Sandefjord
Ja det er nok lettere å finne i Sverige, og ja det er nok mye billigere der borte, men om det vill lønne seg er ikke sikkert pga. alle avgiftene her til landsOrjan N235 skrev:Skyter inn et par parallell spørsmål:
Er det lettere å finne 2,3t/T i Sverige? Kanskje billigere også??
N813
'75 96 v4 Rallybil Prosjekt
'80 96 v4 Jubileum Prosjekt
'88 900 Aero Prosjekt
'90 900 Aero Delebil
'96 9000 Aero Grom bilen - solgt
'01 9-3 Aero "Gulingen"
'75 96 v4 Rallybil Prosjekt
'80 96 v4 Jubileum Prosjekt
'88 900 Aero Prosjekt
'90 900 Aero Delebil
'96 9000 Aero Grom bilen - solgt
'01 9-3 Aero "Gulingen"
- Orjan N235
- 2.0 bar
- Innlegg: 533
- Registrert: 16 sep 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N235
- Sted: Klæbu/Trondheim
Den er jo 10 år eller eldre, og da trodde jeg at en kunne få trukket fra 80% av engangsavgifen. men slik er det desverre ikke:
Kan jo likevel lønne seg????Bruksfradrag
Ved første gangs registrering av brukte
motorvogner gjøres det følgende fradrag i avgiften:
.....
Alder over 10 år 67 %
Alder over 11 år 70 %
Alder over 12 år 73 %
Alder over 13 år 76 %
Alder over 14 år 78 %
Alder over 15 år 80 %
Ørjan N235
91 Renault Clio
04 Toyota LandCruiser
x-M01 2,0t(T) 9-5 SE Sport, Est....(Powerflex, Bilstein Sprint, H&R, EBC) Desverre solgt
91 Renault Clio
04 Toyota LandCruiser
x-M01 2,0t(T) 9-5 SE Sport, Est....(Powerflex, Bilstein Sprint, H&R, EBC) Desverre solgt
-
- Overload!!!
- Innlegg: 1346
- Registrert: 27 mar 2003, 01:00
- Sted: Sarpsborg
- Kontakt:
Det som er interessant og nytt, såvidt jeg vet er den alternative beregningen av engansavgiften, som vel kan falle gunstig ut på biler med høy km og stort verditap. Finnes en kalkulator for dette også på toll.no. Noen med erfaringer fra dette.
To crash with a Volvo is extremely safe.
... if you`re sitting in a Saab.
... if you`re sitting in a Saab.
- Hjelle, N6
- Site Admin
- Innlegg: 8371
- Registrert: 25 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N6
- Kontakt:
Men det som er kjedelig er at om en går for den alternative beregninga (skal visst behandlast inviduelt), so MÅ en tolle inn bilen til den sumen som kjem fram, en kan ikkje då gå tilbake til å få importert med tabellfrådrag av eingongsavgifta.Ronny_N169 skrev:Det som er interessant og nytt, såvidt jeg vet er den alternative beregningen av engansavgiften, som vel kan falle gunstig ut på biler med høy km og stort verditap. Finnes en kalkulator for dette også på toll.no. Noen med erfaringer fra dette.
Les meir om dette her: http://www.toll.no/templates_TAD/Articl ... ntid=63313
-
- Overload!!!
- Innlegg: 1346
- Registrert: 27 mar 2003, 01:00
- Sted: Sarpsborg
- Kontakt:
Har lest litt om det, og man må betale den vanlige engangsavgiften først, så kan man kreve alternativ beregning for engangsavgift innen 15 dager, og da er man låst til dette valget, uansett om man må betale mer eller får tilbake penger.
Men ett eksempel, en 9000-97 mod LTT(150hkr og 1985ccm, vekt 1420kg), registrert 10.01.1997.Kjøpt i Sverige for 15000NOK. Denne gir en engangsavgift på 52438.-
Om man nå prøver den alternative kalkulatoren og antar en bruktbilpris i Norge på 100000 og en nybilpris i 1997 på 390000 (gjetter litt, er vel ikke helt på jordet) og en km. stand på 250000 på bilen, så kommer jeg til en alternativ engangsavgift på 26916.- på denne bilen. Om noen sitter med info om nybilpriser på 9000 og bruktbilpriser etter "håndboka" til bilselgere, så hadde det vært interessant.
Men ett eksempel, en 9000-97 mod LTT(150hkr og 1985ccm, vekt 1420kg), registrert 10.01.1997.Kjøpt i Sverige for 15000NOK. Denne gir en engangsavgift på 52438.-
Om man nå prøver den alternative kalkulatoren og antar en bruktbilpris i Norge på 100000 og en nybilpris i 1997 på 390000 (gjetter litt, er vel ikke helt på jordet) og en km. stand på 250000 på bilen, så kommer jeg til en alternativ engangsavgift på 26916.- på denne bilen. Om noen sitter med info om nybilpriser på 9000 og bruktbilpriser etter "håndboka" til bilselgere, så hadde det vært interessant.
To crash with a Volvo is extremely safe.
... if you`re sitting in a Saab.
... if you`re sitting in a Saab.