Side 1 av 1
DI i og900
Lagt inn: 16 apr 2004, 01:42
av skilpaddaN287
Har nå insett at jeg blir nødt til å bruke penger på fordeleren min. Dette blir fort dyrt. Var inne på widdes side og så på ombygging til DI. Det kan jo være en interresant mulighet når en først må bruke penger. Er det noen her som har prøvd dette???
Lagt inn: 16 apr 2004, 05:50
av alex_ander3@hotmail.com
børre har vel gjort det har han ikke...?
Lagt inn: 16 apr 2004, 05:56
av Mortimer-N18
Børre har gjort det ja, og jeg bygger jo om min til Trionic så det er fullt mulig

Det er bare noen speielle deler du må få tak i som ikke alltid er like lett... bla blender skiva til remhjulet på veiva fra en 88mod 9000. Men børre kan gi deg nøyaktig liste på det du trenger

Lagt inn: 16 apr 2004, 09:56
av Hjelle, N6
Bruk søk funksjonen i forumet her, det er ikkje lenge sidan dette sist vart diskutert. I eit innlegg der finns også ei liste over deler du treng til ombygginga. Som somme seier her, det vanskligaste kan faktisk vere å få taki rette delene...
Børre her på forumet har bygd om til DI, han kan kanskje svare deg på evt. spørsmål.
Lagt inn: 16 apr 2004, 11:22
av Trond N47
Har et par fordelere til T16 liggende, jeg skal ikke bruke dem. Er det
bare ny fordeler du trenger så er det bare å maile.
Lagt inn: 16 apr 2004, 16:00
av Børre N17
Jepp jeg har DI på cabban, og som Hjelle sier har jeg lista opp det som trengs før herpå forumet, men jeg finner den ikke igjen? Mulig at den lå under kjøp og salg sidene og ble da slettet etter en mnd?
Blir det aktuellt for noen skal jeg finne igjen lista.
Men ikke det letteste å få tak i de delene der, separat DI system var bare på 9000T -88a.
Selve ombygget er gjort på en kveld.
Lagt inn: 16 apr 2004, 18:03
av skilpaddaN287
Børre N17 skrev:Jepp jeg har DI på cabban, og som Hjelle sier har jeg lista opp det som trengs før herpå forumet, men jeg finner den ikke igjen? Mulig at den lå under kjøp og salg sidene og ble da slettet etter en mnd?
Blir det aktuellt for noen skal jeg finne igjen lista.
Men ikke det letteste å få tak i de delene der, separat DI system var bare på 9000T -88a.
Selve ombygget er gjort på en kveld.
Det er vel elektronikkboks og kabel du trenger fra akkurat denne modellen (hva er delenummeret på boksen?) Det andre er det vel flere årsmodeller som har.
Lagt inn: 16 apr 2004, 20:57
av Rune N35
Nr på boksen skal være 75 85 797 for den uten kat, eller 74 83 514 for den med kat. Ikke lett å oppdrive disse.. du trenger jo bare boksen fra denne modellen, ledningsnettet kan du koble sjøl utfra skjema. Tilkoblinga er samme som på APC'n, er bare å oppdrive ei slik kontakt og skaffe noen nye kabelsko fra ELFA.
Trenger også en føler til blenderskiva du må setta på oljepumpa..
Og sef en DI-kassett! Både svart og rød kan brukes.
Lagt inn: 16 apr 2004, 21:09
av skilpaddaN287
Er det ei frittstående kabelsløyfe på DI eller må den kobles inn på eksisterende ledningsnett?
Hva er grunnen til at en må bytte EZK-blendeskiva i stedet for å bare modifisere den?
Er det hall effekt eller induktiv giver på DI eller er det noe helt annet?
Lagt inn: 16 apr 2004, 21:12
av Børre N17
Er det ei frittstående kabelsløyfe på DI eller må den kobles inn på eksisterende ledningsnett?
>Ja du har rett: Frittstående som kobles inn på eksisterende. Kun tre fire tilkoblinger.
Hva er grunnen til at en må bytte EZK-blendeskiva i stedet for å bare modifisere den?
>DI har tre "slots", EZK har to.
Er det hall effekt eller induktiv giver på DI eller er det noe helt annet?
>Forskjellen er??
Lagt inn: 16 apr 2004, 21:22
av skilpaddaN287
Så vidt jeg har forstått er det en hall effekt giver ved svinghjulet på EZK (900 `90-`93)kan denne også brukes til et DI system?
DI i OG 900
Lagt inn: 17 apr 2004, 08:24
av Ronny_N169
Oljepumpelokk+hallgiver+remskive tar du fra en 900I16v med EZK tenning, 90-93 modeller. Blenderskiva tar du enklest fra en 9000 med DI som er nyere enn 90. Da passer blenderskiva rett på remskiva uten modifisering, 2L eller 2,3 spiller ingen rolle. De eldre DI blenderskivene må modifiseres, files ut i sentrum + skruehull for å passe. DI koverterte min 900 for et par år siden, og dette er absolutt å anbefale, gir en meget fin gange på motoren.
Ofte svært vanskelig å få tak i ledningsnettet, så det kan nok være enklest å bygge ett selv. DI boksen finner du nok på bildelsbasen.se
Mitt største problem under konverteringa var å få løs bolten i remskiva
