Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.
Moderator: Moderatorer
-
9000Turbo
- Grunnladetrykk
![Grunnladetrykk Grunnladetrykk](./images/ranks/rank_1.gif)
- Innlegg: 71
- Registrert: 05 sep 2007, 16:09
- Sted: moss
Legg inn
av 9000Turbo » 10 feb 2008, 13:54
Hei.
Har en saab 9000cc 1990 mod.
I går tok jeg vekk teppet og fant et rust hull i gulvet rett ved kanalen og rett før jekkfeste.
Er dette bare og sveise?har hørt at det ikke er noe problem siden det ikke er en bærene konstruksjon.
Takker for svar!
mvh Henning
[img]http://C:\rust\PICT5914.JPG[/img]
1999 Saab 95 2.0 turbo
1987 Dodge Ram b350
1991 Saab 900 turbo(bruks bilen)
1983 Fiat Ritmo 70 (Kose bilen)
1990 9000Turbo(min første bil)
-
TurboLars N383
- Overload!!!
- Innlegg: 1749
- Registrert: 23 feb 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N383
- Navn: Lars
- Sted: Drammen
Legg inn
av TurboLars N383 » 10 feb 2008, 14:08
Er vel bare å sveise ivei det . Det er det jo også selvom det er en bærende del av karosseriet
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
STCN #383
- 2003 9-5 Aero pamperstralle |LarsEdition
-
9000Turbo
- Grunnladetrykk
![Grunnladetrykk Grunnladetrykk](./images/ranks/rank_1.gif)
- Innlegg: 71
- Registrert: 05 sep 2007, 16:09
- Sted: moss
Legg inn
av 9000Turbo » 10 feb 2008, 14:16
Takk for svar.
Da blir det ogfinne noen som kan gjøre det.
1999 Saab 95 2.0 turbo
1987 Dodge Ram b350
1991 Saab 900 turbo(bruks bilen)
1983 Fiat Ritmo 70 (Kose bilen)
1990 9000Turbo(min første bil)
-
Vegars
- 2.0 bar
![2.0 bar 2.0 bar](./images/ranks/rank_5.gif)
- Innlegg: 811
- Registrert: 10 jan 2006, 23:17
- Medlemsnummer: N631
- Navn: Vegar
Legg inn
av Vegars » 10 feb 2008, 14:28
TurboLars N383 skrev:Er vel bare å sveise ivei det . Det er det jo også selvom det er en bærende del av karosseriet
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Hvis det er bærende er det vel egentlig ikke bare å sveise ivei,
for man skal ha godkjenning for det...
Men mange gjør det jo for det!
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
Volvo V60 D5 2017
Yamaha V-Max 1996
Knaus 550
-
Turbo Kenneth n387
- 1,5 bar
![1,5 bar 1,5 bar](./images/ranks/rank_4.gif)
- Innlegg: 348
- Registrert: 05 jan 2006, 23:26
- Medlemsnummer: 387
- Navn: Kenneth Holsæther
- Bil: 8 stk saab
- Sted: Eidsvåg i Romsdal
-
Kontakt:
Legg inn
av Turbo Kenneth n387 » 10 feb 2008, 22:54
Du kan vel faktisk utføre dette selv,men visst du leier inn noen til å gjøre jobben så skal disse være godkjent til det.
Det var ivertfall det svaret jeg fikk ved pkk når det gjaldt rust i bærende konstruksjon på og900.
Skal ikke si det er 100% rett.
Mvh Kenneth
02 9-3 2.2 Tid
00 9-5 Griffin Estate
91 9000 2.3t med airflow
91 900 Aero under restaurering
89 900 Aero cab
88 900 Aero med airflow
71 99 4 dørs
71 95 varebil
-
TurboLars N383
- Overload!!!
- Innlegg: 1749
- Registrert: 23 feb 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N383
- Navn: Lars
- Sted: Drammen
Legg inn
av TurboLars N383 » 11 feb 2008, 18:40
Altså , det er vel strengt tatt ikke lov nei . MEN hvem/hva/hvordan/hvorfor skal noen finne ut det? Forutsetningen er jo selvfølgelig at man kan sveise og vet hva man gjør osv .
Skal man sette det litt på spissen er det jo svært lite man kan sveise på en Saab ( ikke kanaler eller gulv heller ), da den har selvbærende karosseri og hele bilen da er en del av bæringa unntatt de løse delene ( som panser , dører etc ).
STCN #383
- 2003 9-5 Aero pamperstralle |LarsEdition