Klusj
Moderator: Moderatorer
- Petter 900 T
- MAX BOOST
- Sted: Langhus
motor
Du mener vel en komplett motor/gear kombo?
I så fall løsner du motor og gear fra hverandre, deretter løfter du motoren litt opp samtidig som du "vipper" ut clutch-pumpen med et kubein.
Vips så er delene fra hverandre. (husk å ta ut akselen gjennom dekselet først bare,,,,,,,,,):idea:
Petter

I så fall løsner du motor og gear fra hverandre, deretter løfter du motoren litt opp samtidig som du "vipper" ut clutch-pumpen med et kubein.
Vips så er delene fra hverandre. (husk å ta ut akselen gjennom dekselet først bare,,,,,,,,,):idea:
Petter
1.07.4 på Rudskogen!
1.08.4 på kinekulle (1 gang på banen)
Medlemsnummer N226
1.08.4 på kinekulle (1 gang på banen)
Medlemsnummer N226
- alex_ander3@hotmail.com
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: 189
- Navn: Alexander A.
- Sted: Drammen
hvis du ikke gidder å skru av girkassa for å få den ut, kan du jo få tak i verktøy fra saab som er som ei stang med en halvmåneformet ring nederst. Den stikker du og bøyer inn og sola går inn og du kan sette inn et bremserør..
1988 Saab 900 T16 *Åge*
1999 Saab 9-3 Viggen
//El gringo drifto dos-tacos *sensurert*
1999 Saab 9-3 Viggen
//El gringo drifto dos-tacos *sensurert*
Eg hadde same problem som du. Eg laga difor eit lite verktøy som eg brukte. Det var ein liten alminiumkloss, med eit hol som eg gjenga opp. Deretter brukte eg ein 8mm bolt som eg dreia ned i enden. Den neddreia enden passa inn i umbrakoskruen til slavecylinderen. Og den andre enden skrudde eg inn i klossen. Dette satte eg mellom ein av skruane til slavecylinderen, og klossenden mot ei av tennene på trykkplata. Deretter srudde eg på skruen slik at det blei passeleg opning i trykkplata. Eg brukte ein sykkelwire til å legge i mellom. Dette måtte eg gjere på kvar "tann" rundt heile plata. Det tok litt tid men funka bra.
Saab 9-5 Vector Sport M05