Dekaler

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Svar
Brukeravatar
jensemann
Grunnladetrykk
Grunnladetrykk
Sted: Bergen

Dekaler

Legg inn av jensemann » 24 apr 2004, 10:32

Hei! Har tenkt å pynte Saaben litt. Kjøpte noen dekal-ark på Clas Ohlson. Men før jeg setter i gang, lurte jeg egentlig bare på: skader dette lakken?

hilsen jens

Brukeravatar
Hjelle, N6
Site Admin
Site Admin
Medlemsnummer: N6
Kontakt:

Re: Dekaler

Legg inn av Hjelle, N6 » 24 apr 2004, 18:09

jensemann skrev:Hei! Har tenkt å pynte Saaben litt. Kjøpte noen dekal-ark på Clas Ohlson. Men før jeg setter i gang, lurte jeg egentlig bare på: skader dette lakken?

hilsen jens
Eg ville ha prøvd eit lite område fysst, for å sjå om det vert skade eller ei. Men sjølv om det etter kort tid kan virke OK, kan det sette seg skikkelig over lengre tid. Kjøp heller dekal som er beregna for billakk, om dei du har er det er det berre å køyre på.

Ellers, er du heilt sikker på at du vil truke Lyx-en din som russebil med tilhøyrande dekor?

Gjest

Legg inn av Gjest » 24 apr 2004, 23:52

nei uff, er sterkt skeptisk. :? Får prøve med litt dekaler. det skal nok bli ytterst få av dem. Fikk tips av en kompis å bruke varmepistol e.l. når jeg skulle få dem av igjen.

Brukeravatar
Hjelle, N6
Site Admin
Site Admin
Medlemsnummer: N6
Kontakt:

Legg inn av Hjelle, N6 » 25 apr 2004, 00:05

Anonymous skrev:nei uff, er sterkt skeptisk. :? Får prøve med litt dekaler. det skal nok bli ytterst få av dem. Fikk tips av en kompis å bruke varmepistol e.l. når jeg skulle få dem av igjen.
Med skikkelig folie, eks. 3M-folie som dei fleste seriøse brukar går det greit å få av folien om du brukar varmepistol.
Finn ein plass, fks i reservehjulsbrønnen eller i motorrom og prøv eit ørlite område med den dekalen du har, og prøv so å fjerne den. Om du har muligheit for det, la også ein dekalbit site nokre dagar, og prøv fjerning då.

Brukeravatar
Petter 900 T
MAX BOOST
Sted: Langhus

dekor

Legg inn av Petter 900 T » 02 mai 2004, 21:13

3M og Fasson garanterer at orginal-lakk ikke tar skade av deres dekor!

Hvis delene er lakket om går det i 99% av tilfellene bra.

Se http://www.autoart.no for montasjetips

Petter
1.07.4 på Rudskogen!
1.08.4 på kinekulle (1 gang på banen)
Medlemsnummer N226

Svar