Side 1 av 1
Fjærbeinsstag
Lagt inn: 22 mar 2008, 12:55
av Saabilac
Sitter og vurderer om jeg skal kjøpe fjærbeinsstag til kjerra..
Noen som har prøvd med og uten dette, og kan fortelle meg forskjellen?
Re: Fjærbeinsstag
Lagt inn: 22 mar 2008, 17:20
av Haaka
Det er vel aldri noen dum ide med fjærbeinsstag, har ikke prøvd med og uten i din bil (9000?), men forskjellen er der i de fleste biler.
Men om dette alene er en så merkbar forkjell som mange vil ha det til vet jeg ikke. Men i kombinasjon med et hardere oppheng ved fjærer, dempere osv vil du merke det om det ikke er der. Mange biler leveres orginalt med disse stagene, i forskjellig utforming og innfesting og oftest av sikkerhetsmessige årsaker. Om det er de store kjøreegenskapene å hente her, er det nok ikke før du har en utover normal kjøreatferd, og har en ellers avstivet bil hvor vridningene i større grad belastes over skallet.
Tenk litt over bruken også.. Er veiene dårlig, mye vinter, gjør ikke nødvendigvis fjærbeinstaget den nytten du tror det vil gjøre. Men for all del.. løp og kjøp

Eller kanskje bygg selv tilogmed?

Re: Fjærbeinsstag
Lagt inn: 22 mar 2008, 19:06
av Edward N812
jeg har et ganske mykt hjuloppheng med aerodempere og H&R-fjærer på min 9000. merka ingen forskjell etter jeg monterte fjærbeinsstag. nå kjører jeg ikke så sykt gris i svingene heller, og har ikke testa bilen på bane, så det stemmer nok som haaka sier at fjærbeinsstaget hjelper deg først når du kommer til det punktet at du krenger så mye at selve karosseriet krenger
Re: Fjærbeinsstag
Lagt inn: 22 mar 2008, 19:09
av Tor N12
Bruk heller pengene på foringer du
