På min 97-cse Jub så synes jeg at man må trykke litt unormalt hardt på bremsepedalen for at det skal skorke.Bilen har vært slik siden vi kjøpte den og det har ikke forandret seg noe.Er dette normalt når det er hardere klosser som er montert ?.Stårpå slissa skiver og green-stuff klosser....
Blir selvsagt bedre når bremsene er varme..
Bremser 97-9000
Moderator: Moderatorer
- Mats Erik Aasegg
- 1.2 bar
- Innlegg: 257
- Registrert: 13 jun 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 007
- Bil: 2013 Xc70 D4 Awd, 1991 Mb 250d
- Sted: sprova
Bremser 97-9000
2016 Volvo Xc90 D5 Inscription
- Tor N12
- MAX BOOST
- Innlegg: 9123
- Registrert: 13 aug 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N012
- Navn: Tor
- Bil: 9000/9-5/9-3
- Sted: Melhus
Re: Bremser 97-9000
Greenstuffklossene trenger litt oppvarming ja..
Ellers så er vel det beste tipset jeg kan komme med å anbefale at man virkelig bruker bremsene en gang i blandt, trø til skikkelig med jevne mellomrom!
Lønner seg også å bruke håndbrekket bestandig, kalipperne bak rører normalt lite på seg og kan fort bli trege evt ruste.. Bruker man brekket hele tiden så går kalipperne lettere.
Sist men ikke minst så bør man skifte bremseveske med jevne mellomrom.
Ellers så er vel det beste tipset jeg kan komme med å anbefale at man virkelig bruker bremsene en gang i blandt, trø til skikkelig med jevne mellomrom!
Lønner seg også å bruke håndbrekket bestandig, kalipperne bak rører normalt lite på seg og kan fort bli trege evt ruste.. Bruker man brekket hele tiden så går kalipperne lettere.
Sist men ikke minst så bør man skifte bremseveske med jevne mellomrom.
M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor