Side 1 av 1
9000 lader for mye
Lagt inn: 10 apr 2008, 21:03
av Edward N812
etter en hyggelig handel med krokanisen var jeg den lykkelige eier av en T5.2-boks vi tror er en BSR-boks.
bilen starter og går som den alltid har gjort men ladetrykket er noe helt vanvittig høyt. jeg rekker ikke vente et sekund med HALV gass før ladetrykket har nådd 1.5/1.6 og trykkvakta slår inn, den kutter.
jeg tenkte at grunnladetrykket kan være aaltfor høyt, men da vi dro ut sikringa til APC så lader den fortsatt så til de grader mye! ingen forskjell!
hva i alle dager kan dette være? vil så gjerne beholde boksen, da den funka som bare rakkern den stunden forrige eier fikk kjørt den. det må jo være en soleklar forklaring på dette, som jeg ikke klarer å finne ut av.
Re: 9000 lader for mye
Lagt inn: 10 apr 2008, 21:50
av Tor N12
Feilkoblede slanger på magnetventilen, eller defekt magnetventil vil jeg tro.
Re: 9000 lader for mye
Lagt inn: 10 apr 2008, 22:24
av Edward N812
slangene er kobla riktig, kjørte jo bilen med originalboks inntil klokka to i dag... og om det er magnetventilen så må den ha tatt kvelden i det jeg satte i boksen?
Re: 9000 lader for mye
Lagt inn: 10 apr 2008, 22:45
av Joachim N370
Kanskje drivstegene til MV i boksen er ødelagt? Har lest om det på STCS mener jeg å huske. Da ryker MV. Skal visst gå ann å måle disse drivstegene.
Fant emnet på Stcs
http://forum.saabturboclub.com/viewtopic.php?t=113657
Re: 9000 lader for mye
Lagt inn: 11 apr 2008, 07:39
av Morti
Re: 9000 lader for mye
Lagt inn: 11 apr 2008, 08:04
av Edward N812
der sier du noe! vet vi noe om "hvordan" ødelagt MV pleier å bli når drivstegene i boksen tar kvelden? får bare prøve å bytte tilbake til forrige boksen og se om jeg får samme problemet med originalboks
Re: 9000 lader for mye
Lagt inn: 27 apr 2008, 19:42
av Edward N812
da takker jeg joachim for tipset! drivsteget var synderen og har i tillegg svidd magnetventilen min

kjipt at T5 MV'er så sykt mye dyrere enn til T7.
boksen er nå reparert for andre gang (satte reparert boks i bilen og skrudde på tenninga mens vi fortsatt hadde fastmontert ødelagt magnetventil, anbefales ikke), og settes i bilen så fort jeg får tak i ny magnetventil. gleder meg til å kjenne draget når jeg får satt i alt korrekt... åpna boksen i dag, og den hadde ettermonterte headers til reading/writing av flashene

Re: 9000 lader for mye
Lagt inn: 01 mai 2008, 17:58
av Edward N812
programvaren fra bsr-boksen ble lagt inn på en annen t5.2 boks bare for å være sikker. og ny MV kom i posten samme dag. bilen går veldig flott nå. ikke fullt så bra som den forrige trimboksen jeg hadde, men den har jo tatt kvelden. 1.2bar stabilt trykk og 1.25bar peak virker mer normalt. jeg er en glad gutt igjen!