na_X skrev:Du kan skru ut girstangen, er 3 torx-skruer (mener jeg) under den gummi-greia (kan vel også være skinn) som er irundt girstanga som det bare er å plukke av. Så er det stort sett bare å dra ut stangen rett ut. Da kan du vel dunke og slå så mye du vil uten å ødelegge noe.

Er vel noe plastikk nedi der også med hakk for å få girstangen rett, tror ikke den tåler all verden av banking og slåing?
Takk for hjelpen. Det viste seg at kulen var banket tilstrekkelig på plass. Dvs samboeren med sine hardhendte utslag mot girspaken, tilfeldigvis og uten å skjønne det selv klarte å trekke ryggesperren opp og på plass, noe jeg ikke fikk til uansett hvor mye jeg prøvde og dermed var sikker på at kulen ikke var tredd godt nok nedpå

Dermed var problemet fikset da jeg skulle ut og kjøre i dag

Måtte ringe og spørre om hun hadde hatt den på verksted
Det er forresten en 97-modell. Første saaben jeg har hatt fingrene i. Må si det er en god bil mtp alderen. God komfort og alt virker veldig solid og gjennomført. Ikke umulig at det blir saab ved neste bilkjøp også. Girkulen var kanskje i overkant solid

Var litt av et slit å få av den gamle. Gikk med noen f... og h....... i den prosessen.