Erik N823 skrev:Jeg har en en 1999 9-3 med lavtrykksturbo (125' km, T5, 154 hk), ingen modifiseringer er gjort på bilen. ...........
Er disse lavtrykksturboene så daffe originalt?
Kan jeg umulig tro! Ikke engang en 9-5 2,0t er så dau som det du beskriver her!
Har du full kontroll på vedlikeholdet? Plugger, luftfilter, vakuumslanger er i orden? Bensinfilter skiftet? Er vel rundt 100 000 - 120 000km det skal skiftes, er 110 000km på 9-5'en min iallfall.. Sjekk også om eksosanlegget er tett! Kan rase innvendig, selv om det er helt og fint utvendig!

Skjedde på min 9000 2,3ltt, den var alvorlig dau, til jeg fikk bytta bakre potte, da kom det seg ja..

MVH Gunnar Medl. N326
9-3 '02 2,3 prosjekt...
9-3 2.0s '98
9-5 Estate 2.0t aut '01

Solgt

9-3 2,3i '98, nå avskiltet delebil.
x 9000cse 2.3t '96(solgt)
x 9000cc 2.3i '90 (solgt)
x 9000cc 2.0T '90(totalvraket)