Side 1 av 1

Service hos speedparts

Lagt inn: 03 mai 2004, 14:13
av tseielstad
Hva i all verden er poenget med en norsk avdeling for Speedparts når det meste var bedre ved å handle i Sverige? Både servicen, leveringstid og pris(i hvert fall med gunstig kronekurs) var jo bedre i Sverige. Nå har jeg ventet i snart 3 uker på en støtdemper forsendelse. Jeg har forståelse for at ting kan ta tid, men da vil jeg heller ikke bli lovet varene lang tid i forveien. Dette har skjedd ved samtlige av mine bestillinger hos Speedparts Norge.
En annen ting er service nivået. Har sendt prisforespørsel på en hel del varer og fått en dyrere pris en når jeg summerte selv(sendte prisforespørsel med tanke på å få en bedre pris siden jeg skulle ha varer for mange kroner). I mailer har jeg også hatt enkelte spørsmål vedrørende varene(hvem av disse vil du anbefale til den den biltypen etc.), disse spørsmålene har ikke firmaet sett noe poeng(glemt/ikke hatt tid eller hva det nå må være) å svare på.

For å ta med noe positivt tilslutt har Speedparts bra priser og vareutvalg, jeg håper derfor at punktene som jeg har nevnt over kan bli bedre slik at jeg og mange andre i fremtiden kan bli fornøyde Speedparts kunder.

Lagt inn: 03 mai 2004, 14:23
av Erik N21
må bare innrømme at jeg har den motsatte erfaringen. jeg var svært misfornøyd med speedparts sverige - og har til nå vært svært fornøyd med speedparts norge - både mht leveringstider, priser og svar på henvendelser......

Lagt inn: 03 mai 2004, 15:26
av Jørgen N237
Jeg har vært veldig fornøyd, med både tips/råd og varer...

Lagt inn: 03 mai 2004, 17:16
av alex_ander3@hotmail.com
mange er oppgitte over servicen til speedparts SWEEDEN i hvertfall. har ike noe å utsette på Norway...

Lagt inn: 03 mai 2004, 18:13
av Kristian N70
Jeg har ikke noe å klage på, fikk delene 2dager etter bestilling. Bedre enn det skal det vel vanskelig gjøres.
Eneste jeg ikke likte var fakturagebyr på 75kroner... :?

Lagt inn: 03 mai 2004, 18:20
av jostein
Eg har bere bestilt deler av dei en gang, men da var vertfall eg veldig fornøgd med service og leveringstid.

Lagt inn: 03 mai 2004, 21:24
av Hjelle, N6
Har bestillt varer både med Speedparts Norge og Speedparts Sverige.
For å ta svenskehistoria fysst; der har eg selfølgelig vorte råka av det typiske problemet, nemlig at varene ikkje er på lager. Det er det einaste som eg oppfatta som dårlig, begge gongane eg bestillte, nemlig at ein dato var vanskelig å framskaffe på kva tid greiene ville kome. Men ellers, både når det gjeld support og forespørel om anbefalte deler har eg fått bra sørvis der, både bra svar og kjapp responstid.
Når Speedparts Sverige fysst har fått varene på lager har leveringa gått kjappt, mkt. kjappt. Totalt har vel vanlig levringstid vore rundt 3 veker, frå eg har betalt til eg har hatt delene heime. Siste gongen eg bestillte derifrå trur eg faktisk det var Skandiabanken som kødda til det heile, SWIFT-overføringa gikk utrulig seint, brukte vel ei veke på overførselen...

Speedparts Norge har eg berre handla med ein gong, men den sørvis eg fekk der fristar ihvertfall til gjentagelse. Fikk varene til ei forandring kjappt, rundt ei veke frå bestillingsdato til varene var kome i hus. Denne gong hadde eg vel ikkje nokre spesielle spørsmål i forbindelse med handlen, so den sida fikk eg ikkje sjekka, men i ettertid viste det seg at to av gjengane på øvre innfestnnga til eit fjørbein framme til 9k (orginalt chassissett) ikkje vare heilt patente, gjengen ville pare seg med skruen, og kom ut attmed når eg skrudde ut skruen sidan eg synes det ikkje var noko å skrue i... ;) Skrudde på ein søndag, sendte ivei ein mail når feilen vart oppdaga, og iløpet av eit par-tre timar hadde eg fått svar både frå Ole og Bent. Det kallar ihvertfall eg sørvis. Hadde forventa å måtte vente til mandag, men gutta svarte på spørsmålet kjappt. Løysinga vart BTW å ta den gamle festeplata å flytte over til det nye fjørbeinet.
Det einaste eg synes er dårligare med Norge vs Sverige er rabattordninga klubben har, på SP Sverige får en på enkelte varer meir rabatt enn på SP Norge, men Norge har igjen ein høgare rabatt på andre varer, kanskje dette jamnar seg ut når en summerar total rabatt, men slik som uorginale heilt vanlige slitedeler har vi tidligare fått bra med prosentar på, no er det noko dårligare, men fortsatt konkuransedyktig. Men held sørvisen seg på det nivå eg er vand med, kan eg gjerne gi avkall på dei ekstra prosenta på uorginale standard slitedeler.

Lagt inn: 04 mai 2004, 17:22
av anonym
Jeg har handlet med Speedparts Norge flere ganger og har alliteid fått god service. Så jeg har ikke fått noe å klage på, har også fått mange gode tips og råd. Så tommelen opp for Ole og Bent.

Lagt inn: 05 mai 2004, 18:51
av Ole-P-N154
Jeg har ikke noe å utsette på Speedparts Norge.
Har aldri vært i kontakt med Sverige. Men Ole og Bent stiller opp kvelder og helger. noe sen levering et par ganger, men da var årsaken enkelt og greit at Sverige hadde sent deler/ Sverige ventet med å sende siden ny oppdatert "sak" kom om to-tre dager.
Med brukbare priser og topp service, hva mer kan man ønske seg!

PS! de er jo også "våre". Vil vi beholde de må vi handle der!!

Lagt inn: 06 mai 2004, 08:12
av TBiel
Jeg har handlet både med SP Sverige og Norge, og har fått de deler jeg har bestilt, til priser MYE rimeligere enn Saab original!
Ulempen med postordre er leveringstiden, fordelen er prisene.
Prosjekter der ventetiden spiller mindre rolle kan derfor løses til gunstig pris. Dersom bilen må på veien igjen snarest, så klarer den lokale Saabforhandler å levere dagen etter bestilling, men da blør lommeboka.
Jeg vil bruke SP Norge så mye som mulig. De gutta trenger omsetning!
Klarer de å drive forretningen får vi tilgang til rimelige og bra deler, og ikke minst hjelp med tekniske spørsmål.
Når det gjelder fakturagebyr: Det koster meg mye mer å kjøre fra Hamar til Charlottenberg for å hente pakke fra SP Sverige enn å betale 75.-

Spre budskapet om SP Norge til alle Saabeiere!

Mvh

TBiel, Hamar

Lagt inn: 06 mai 2004, 11:29
av Tomas N61
Hei.

Bør også nevne at de serverer H****** god kaffe der også!!!!

Re: Service hos speedparts

Lagt inn: 06 mai 2004, 19:28
av Ole N26
tseielstad skrev:Hva i all verden er poenget med en norsk avdeling for Speedparts når det meste var bedre ved å handle i Sverige? Både servicen, leveringstid og pris(i hvert fall med gunstig kronekurs) var jo bedre i Sverige. Nå har jeg ventet i snart 3 uker på en støtdemper forsendelse. Jeg har forståelse for at ting kan ta tid, men da vil jeg heller ikke bli lovet varene lang tid i forveien. Dette har skjedd ved samtlige av mine bestillinger hos Speedparts Norge.
En annen ting er service nivået. Har sendt prisforespørsel på en hel del varer og fått en dyrere pris en når jeg summerte selv(sendte prisforespørsel med tanke på å få en bedre pris siden jeg skulle ha varer for mange kroner). I mailer har jeg også hatt enkelte spørsmål vedrørende varene(hvem av disse vil du anbefale til den den biltypen etc.), disse spørsmålene har ikke firmaet sett noe poeng(glemt/ikke hatt tid eller hva det nå må være) å svare på.

For å ta med noe positivt tilslutt har Speedparts bra priser og vareutvalg, jeg håper derfor at punktene som jeg har nevnt over kan bli bedre slik at jeg og mange andre i fremtiden kan bli fornøyde Speedparts kunder
Hei...

Trist å høre at forventningene ikke innfris, men tilbakemeldinger er bra enten de er positive eller negative.
Det er tilbakemeldingene som gjør at vi kan forbedre oss.

mvh
Ole & Bent

Lagt inn: 06 mai 2004, 19:33
av Kristian N70
Vil nok tro at de fleste av oss er veldig fornøyd jeg! :D

Lagt inn: 06 mai 2004, 21:27
av Lars_N289
Er einig med Kristian. Har vore fornøgd kvar gong eg handla. :D Dei svara raskt på mail, og det tek ikkje så hakkande gale lang tid med forsendelse. Berre når varer er i rest kan det ta litt tid, men det er vel ikkje SP-norge sin feil.