Side 1 av 1
Servo problem 900 t8
Lagt inn: 03 mai 2004, 19:33
av Sølvberg
har en 900 t8 86 mod. der det er tongt å dreie ratte til høgre
for så plutsli bli like lett som normalt.
Det virka som det er ein ventil som ikkje vil oppne, men som oppnar
når det blir stort nok trykk
Noken som anar kva dette kan vere og korleis eg kan få utbedra det?
Lagt inn: 03 mai 2004, 21:30
av Hjelle, N6
Det kan høyres ut som eit servoproblem for meg.
Er det alltid mot høgre det er tungt, for å so løysne?
Standard problem rundt 200kkm på 900 og 9000 er vel at servoen ikkje virkar, for å so plutselig virke osb. Ville i fysste omgong sjekka servooljen, er den fryktelig svart ville eg ha skifta oljen, og sett om det betra seg då. Om det er det vanlige problemet er det vel bytte av servotannstong som er løysinga.
Lagt inn: 04 mai 2004, 17:37
av Sølvberg
Det er altid til høgre ja.
Får prøve å byte oljen.
Lagt inn: 07 mai 2004, 12:57
av ut218
Tja du kan jo alltids bytte tannstang da eller pumpe. Har begge deler jeg. Og jeg skal selge dem.
Lagt inn: 09 mai 2004, 14:15
av Sølvberg
Har både tannastang og pumpe på deleblilen så det er egentli bere å
byte.
servo...
Lagt inn: 15 feb 2005, 19:50
av Pål N526
det som er problemet er ventilene på servo greierne.. vanskelig og forklare, men det er problemer med den enheten som styrer veska inn eller ut av sylindera.. det som er problemet, og det er det problemet jeg har:P
Lagt inn: 16 feb 2005, 19:02
av Sølvberg
sitte denne en heten på sjølve sylinderen eller i pumpa?
Lagt inn: 17 feb 2005, 14:47
av skilpaddaN287
Det som er problemet er slitasje servohuset(den klumpen på tannstanga der rørene og rattstammen går innpå) og når disse bilene har rullet over 200000km er det bare et tidsspørsmål før en må bytte tannstanga. Jeg synes det er såpass mye jobb å bytte denne at det er ikke noe vits å montere en fra en gammel saab som har 160000km eller mer på telleren. Fra 1990 og opp(muligens allerede fra 1989) er det montert en forbedret tannstang med sterkere materiale i huset, og det er denne man må prøve å få tak i. Alternativt får en jo tak i ny(fabrikkoverhalt) til rundt 5000kr.
Dyrt, men så er det jo ikke noe problem å få resten av bilen til å vare 4-500000km