Jeg har en 2000 95 der et eller annet har skjedd med passasjersetet fremme. Hele setet er "løst" fra gulvet på i fremre høyre hjørne. Altså fremme på den siden som vender ut mot døren.
Så nå vil jeg skru opp/ut setet for å se om det er noe som kan fikses eller om det må byttes. Men så ser jeg jo klistremerker for side-airbag på plastdekselet som er ved siden av sitteputen.
Er det airbager i setet i det hele tatt? Hvordan skal jeg gjøre det for å demontere setet? Er det nok bare å koble fra batteriet en stund i forveien? Nøyaktig hvor er sideairbagene plassert? Å sveise i ramma til setene er vel neppe noe sjakktrekk med airbagene innmontert i setene vil jeg tro. Er det svinedyrt å få tak i et komplett brukt sete (grå velour)?
Demontere framseter i 95
Moderator: Moderatorer
- Emefve N1214
- Grunnladetrykk
- Medlemsnummer: N1214
- Navn: Magne
- Bil: M00 95 2,3t SE Aut
- Sted: Scania R580
Demontere framseter i 95
-00 Saab 9-5 SE 2,3t Estate Aut
-05 Subaru Forester 2,0 X
-07 Fiat Strada 1,3 Multijet Diesel
-
- Overload!!!
- Medlemsnummer: N 837
- Navn: Anders
- Bil: Mazda 6, VW Polo
- Sted: Sortland
Re: Demontere framseter i 95
Hvilket sete er det? Elektrisk? Kople fra batteriet før du skrur ut sete, ja det er air bag i setet! Setet er festet i gulvet med 4 torx-bolter hvis jeg husker riktig.
Mazda 6
VW Polo
VW Polo
- Emefve N1214
- Grunnladetrykk
- Medlemsnummer: N1214
- Navn: Magne
- Bil: M00 95 2,3t SE Aut
- Sted: Scania R580
Nei, det er ikke elektrisk.
Så det er tilstrekkelig å koble fra batteriet? Vil ikke ha en airbag i trynet mens jeg holder på.....
Vet du hvor på setet airbagen sitter? Om den sitter i siden på "seteputen" eller ryggen?
Så det er tilstrekkelig å koble fra batteriet? Vil ikke ha en airbag i trynet mens jeg holder på.....
Vet du hvor på setet airbagen sitter? Om den sitter i siden på "seteputen" eller ryggen?
-00 Saab 9-5 SE 2,3t Estate Aut
-
- Overload!!!
- Medlemsnummer: N 837
- Navn: Anders
- Bil: Mazda 6, VW Polo
- Sted: Sortland
Det er tilstrekkelig ja
Er ganske sikker på at den sitter i seteryggen.
For å skru av setet må du kjøre setet helt fram og løssne de 2 bakerste boltene som ligger i skinnen, så kjører du setet bak og skrur av de fremste 2 boltene. Husk og koble fra el.kabel under setet. Vet ikke om det er bare en, eller om det er flere du må koble fra.
Lykke til

Er ganske sikker på at den sitter i seteryggen.
For å skru av setet må du kjøre setet helt fram og løssne de 2 bakerste boltene som ligger i skinnen, så kjører du setet bak og skrur av de fremste 2 boltene. Husk og koble fra el.kabel under setet. Vet ikke om det er bare en, eller om det er flere du må koble fra.
Lykke til

Mazda 6
VW Polo
VW Polo