Det så HAT...! Motorproblemer*
Lagt inn: 30 mai 2008, 17:48
Motor borret, honet og vaska. Alt av lagre og stempelringer byttet.
Når vi skulle prøve å starte den, så ville slevfølgelig ikke starteren kjinne. Jaja tenkte jeg. Målte 13 volt fram til innslaget, og det var godt jording og trømtilførsel. Dro hjem til Kula og hentet 2 startere. Når vi hadde fått ut dne gamle tenkte vi at vi skulle prøve om de andre virka. Prøvde også den vi hadde bytta ut, og på gulvet virka den som bare det. HAT!
Skrudde den tilbake igjen, og dro en lask rett til pluss. Ingenting skulle hindre optartet her i gården nei*
Etter mye om og men, fikk vi startet shiten. Startet på første forsøk (selvfølgelig
) og på E85. Den startet faktisk litt for lett tror jeg.
-Pang, plutselig så morti en meget hissig oljesprut ut av oljefiltertettninga. Trodde jeg hadde skrudd på gummien feil og at den hadde krølla seg.. Jaja, så skjer. (fortsatt godt humør)
-Byttet til nytt filter. (litt hat og ha olje over ALT i motorrummet, men dog ved godt mot)
Ved vår andre oppstart skjærte det seg også. En slange som var kobla isammen ved hjelp av en slangeklemme hadde sprengt av, og tectylert hele andre siden av motorrummet mitt, samt verkstedgulvet. Var jo selvfølgelig glad for at det skjedde nå, og ikke når jeg kjørte
Jaja, var bare og tørke opp atter en gang og skru den sammen igjen med nye slangeklemmer.
Når jeg skulle prøve å starte motoren idag igjen, og jeg så den samme jævla oljespruten fra oljefilteret som kom som et olja lyn og peppa meg, kom hatet sterkere enn noen gang. Hva har skjedd NÅ da
Tok noen hobby-psykolog telefoner der jeg fikk grini litt fra meg
,blandt annet til Ingvar. Vi ble enige om at det mest sannsynlige var at det var den trykkvakta som slipper ut overskuddet av trykk fra oljepumpa som hadde hengt seg.
Høres dette sansynlig ut? Motoren har ikke gått et minutt engang, så at noe har gått tett er ikke så veldig trolig. Og blokka ble kokt i vaskeren før montering.
Ingvar snakka også om at (Sprokit?) hadde hatt det samme problemet som meg, hva var løsninga di?
(har begynt å rive ut motoren alt, skal bytte oljepumpe)
Kom med innspill
Jeg trenger det!

Når vi skulle prøve å starte den, så ville slevfølgelig ikke starteren kjinne. Jaja tenkte jeg. Målte 13 volt fram til innslaget, og det var godt jording og trømtilførsel. Dro hjem til Kula og hentet 2 startere. Når vi hadde fått ut dne gamle tenkte vi at vi skulle prøve om de andre virka. Prøvde også den vi hadde bytta ut, og på gulvet virka den som bare det. HAT!
Skrudde den tilbake igjen, og dro en lask rett til pluss. Ingenting skulle hindre optartet her i gården nei*
Etter mye om og men, fikk vi startet shiten. Startet på første forsøk (selvfølgelig

-Pang, plutselig så morti en meget hissig oljesprut ut av oljefiltertettninga. Trodde jeg hadde skrudd på gummien feil og at den hadde krølla seg.. Jaja, så skjer. (fortsatt godt humør)
-Byttet til nytt filter. (litt hat og ha olje over ALT i motorrummet, men dog ved godt mot)
Ved vår andre oppstart skjærte det seg også. En slange som var kobla isammen ved hjelp av en slangeklemme hadde sprengt av, og tectylert hele andre siden av motorrummet mitt, samt verkstedgulvet. Var jo selvfølgelig glad for at det skjedde nå, og ikke når jeg kjørte

Når jeg skulle prøve å starte motoren idag igjen, og jeg så den samme jævla oljespruten fra oljefilteret som kom som et olja lyn og peppa meg, kom hatet sterkere enn noen gang. Hva har skjedd NÅ da

Tok noen hobby-psykolog telefoner der jeg fikk grini litt fra meg

Høres dette sansynlig ut? Motoren har ikke gått et minutt engang, så at noe har gått tett er ikke så veldig trolig. Og blokka ble kokt i vaskeren før montering.
Ingvar snakka også om at (Sprokit?) hadde hatt det samme problemet som meg, hva var løsninga di?
(har begynt å rive ut motoren alt, skal bytte oljepumpe)
Kom med innspill

