
Fra DinBil i Trondhjem fikk jeg vite at det kun var lagret en feilkode, og at den betydde "feil i kontrollenhet" - men at dette ikke nødvendigvis betydde at kontrollenheten var defekt. Det kunne være ledningsbrudd, dårlig kontakt, defekt rotasjonssensor i ett eller flere hjul... Dette stemmer bra overens med det jeg har klart å lese meg til på dette forumet og hos våre svenske venner.
Det slår meg at den enkleste feilsøkingen i grunnen er å prøve med en kontrollenhet som virker. Hvis problemet blir borte, så er jo saken grei. Hvis ikke, så er det tid for å måle motstand i hjulsensor og lete etter ledningsbrudd og irrete kontakter. Men det er mer enn bare litt kjipt å kjøpe en ny elektronikkdings bare for å oppleve at det var ikke DER problemet var...
Vet dere om noen ABS kontrollenheter i nærheten av Trondheim som jeg kunne testet med (9000 -94mod)? Jeg er selvsagt interessert i å kjøpe hvis det viser seg at min kontrollenhet er defekt, men første stadium er å teste.