Side 1 av 1
Topplockspackningsbyte.
Lagt inn: 08 jun 2008, 22:23
av Brandten
Ja, hva heter topplockspackning på Norsk da
Noen som har en god guide eller bra tips ang bytte av packningen på en -93 90002,3T CSE. Kjörte litt igår og den gikk til hel***** gitt

Re: Topplockspackningsbyte.
Lagt inn: 08 jun 2008, 22:44
av Eirik N396
Topplockspackning = Topplokkspakning

(Eventuelt toppdekselpakning)
Re: Topplockspackningsbyte.
Lagt inn: 09 jun 2008, 00:17
av Ingvar N629
Eirik N396 skrev:(Eventuelt toppdekselpakning)
Som er noe helt annet...
Re: Topplockspackningsbyte.
Lagt inn: 09 jun 2008, 00:19
av Tor N12
Re: Topplockspackningsbyte.
Lagt inn: 09 jun 2008, 07:52
av Eirik N396
Vel på denne siden av landet sier vi "topp" om toppen, og topplokk/-deksel om topplokket. Når jeg tenker meg om sier kanskje svenskene topplock om selve toppen?

Re: Topplockspackningsbyte.
Lagt inn: 09 jun 2008, 10:52
av ToreN1246
Gid det bare var topplokkspakkning som røk under trykk

Skulle nok trylla bra med trykket her da ja hehehehe

Re: Topplockspackningsbyte.
Lagt inn: 09 jun 2008, 11:00
av Ingvar N629
Vel, for å svare på spørsmålet, da... For å ta av toppen så må du først ta av toppdekselet, så du kommer til kamdrevene. Strips fast kamdrevene til kjedet slik at du får kjedet på igjen riktig, og skru så kamdrevene av kammene. Løsne vannslangene og ledningsnettet. Eksosmanifold og innsugsmanifold må av uansett om toppen skal planslipes, men det kan være enklest å løfte av toppen med disse stående på, og skru de av etterpå. I tillegg til selve toppboltene så sitter toppen fast i registerdekselet med to skruer som du ser om du titter ned på siden med multireima.
Om du har kortmotoren så er det trangt å løfte toppen med kamdrevene fast i kjedet, men det går. Vær MEGET forsiktig så du ikke knekker styreskinna til kamkjedet. Men siden du har en 93 modell så skal du ha langmotoren om du ikke har en M94 registrert i 93.