Side 1 av 1

drivreim skifte og900

Lagt inn: 12 jun 2008, 21:19
av Tonning
holder på å skifte litt drivreimer på min Saab 900 turbo 87 mod...har fått av alle, da disse var godt slitt, men sliter fælt å få på de nye. Spesielt fordi dynamoen dunker opp i ac pumpe og har da maxet ut sin justeringsevne. tenkte da å skru av ac pumpen så jeg tok av de to skruene som står på topp, men den henger fortsatt under og finner ikke noen åpenbare muligheter. Trenger egentlig bare å løfte opp denne 2-3 cm...er veldig nybegynner på dette, men det er sikkert noen kloke hoder som har noen åpenbare tips..

Re: drivreim skifte og900

Lagt inn: 12 jun 2008, 21:25
av Hjelle, N6
AC-kompressoren er bolta med 4 torx-skruar, ein i kvart hjørne på "innsida" av kompressoren i botnen. Litt knotete forklart kanskje, men det finns skruar der. Det er også trongt å løsne dei, men det SKAL gå ;)

Re: drivreim skifte og900

Lagt inn: 12 jun 2008, 21:29
av Tonning
det er svært så trangt, tenkte mer på hele festet til ac kompressoren, når de to skruene er løsnet er det bevegelig sidelengs men ikke oppover..er likksom en eller annen skrue..

Re: drivreim skifte og900

Lagt inn: 12 jun 2008, 21:36
av Hjelle, N6
Når en løsnar alle fire skruane kan en plukke kompressoren rett opp.

edit: finns også en skru på andre sida av kompressoren, eit stykke under sjølve kompressoren, som held festet. Usikker på korleis den er å nå, eg løyste ihvertfall sjølve kompressoren når eg hadde ute motor på min. Men for å skifte reimar skal det egentlig være unødvendig å løsne på kompressoren...

Re: drivreim skifte og900

Lagt inn: 12 jun 2008, 21:56
av Tonning
den er god...prøver igjen i morgen med friskt mot..

Re: drivreim skifte og900

Lagt inn: 13 jun 2008, 10:52
av Andreas N1194
Hjelle, N6 skrev:Når en løsnar alle fire skruane kan en plukke kompressoren rett opp.

edit: finns også en skru på andre sida av kompressoren, eit stykke under sjølve kompressoren, som held festet. Usikker på korleis den er å nå, eg løyste ihvertfall sjølve kompressoren når eg hadde ute motor på min. Men for å skifte reimar skal det egentlig være unødvendig å løsne på kompressoren...
Det kommer litt an på akkurat det der, men det man kan si er at det generelt er sabla trangt og at ACen min har fremkalt mye banning da alt av remmer ble skiftet under motorbyttet. Men igjen, det er kjekt å beholde ACen når man har svart bil, og sola faktisk skinner :P