bensinforbruk 900 t16
Moderator: Moderatorer
bensinforbruk 900 t16
lurer på om det er noen andre her som har fått målt bilene sine når det gjelder bensinforbruk.
noen som har tips til hva min vil ligge på 4d sedan t16.
noen som har tips til hva min vil ligge på 4d sedan t16.
- skilpaddaN287
- 2.0 bar
- Innlegg: 537
- Registrert: 10 mar 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N287
- Navn: Magne Elvenes
- Sted: Mosjøen
Var på Billingstad og henta en T16 cab på mandag. Registrerte et forbruk på 0,83. Det var helt identisk på begge bilene. Dette er jo vel å merke landevegskjøring. På alminnelig småkjøring er nok 1,1-1,3 mer normalt.
2000/2001 SAAB 9-5 2.0 Aut sedan
1999 SAAB 9-3 SE LTD 200hk Monte carlo gul
1997/1998 SAAB 9000 CSE Classic
1986 Yamaha RD 350 YPVS
1998 Holder C230
1999 SAAB 9-3 SE LTD 200hk Monte carlo gul
1997/1998 SAAB 9000 CSE Classic
1986 Yamaha RD 350 YPVS
1998 Holder C230
- Petter 900 T
- MAX BOOST
- Innlegg: 2223
- Registrert: 24 aug 2003, 01:00
- Sted: Langhus
forbruk
Litt avhengig av primærkjede, 7 er vel vanlig på T16?
Under literen er ikke noe problem,
(men du å du så kjedelig!)
Etter et par ordentlige pådrag gjennom 2,3 og 4 gir er jeg ordentlig blid!
Koster å ligge på topp
Kvaliteten på en kjøretur er mer enn bare lavt forbruk...........
Men det er bare min mening da
Under literen er ikke noe problem,

Etter et par ordentlige pådrag gjennom 2,3 og 4 gir er jeg ordentlig blid!

Koster å ligge på topp

Kvaliteten på en kjøretur er mer enn bare lavt forbruk...........
Men det er bare min mening da

1.07.4 på Rudskogen!
1.08.4 på kinekulle (1 gang på banen)
Medlemsnummer N226
1.08.4 på kinekulle (1 gang på banen)
Medlemsnummer N226
- sabbus-N252
- 1,5 bar
- Innlegg: 368
- Registrert: 29 nov 2003, 01:00
- Sted: Kristiansand
- skilpaddaN287
- 2.0 bar
- Innlegg: 537
- Registrert: 10 mar 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N287
- Navn: Magne Elvenes
- Sted: Mosjøen
Hvis lavt forbruk var viktigst hadde man vel kjøpt en annen bil. Det morsomme er jo at denne biltypen har et veldig lavt bensivforbruk og man kan ha det så morsomt man vil 

2000/2001 SAAB 9-5 2.0 Aut sedan
1999 SAAB 9-3 SE LTD 200hk Monte carlo gul
1997/1998 SAAB 9000 CSE Classic
1986 Yamaha RD 350 YPVS
1998 Holder C230
1999 SAAB 9-3 SE LTD 200hk Monte carlo gul
1997/1998 SAAB 9000 CSE Classic
1986 Yamaha RD 350 YPVS
1998 Holder C230
- Kongpetrus
- 2.0 bar
- Innlegg: 846
- Registrert: 20 feb 2004, 01:00
- Medlemsnummer: 300
- Navn: Petter Danielsen
- Bil: Viggen fakecab
- Sted: Oslo
- Kongpetrus
- 2.0 bar
- Innlegg: 846
- Registrert: 20 feb 2004, 01:00
- Medlemsnummer: 300
- Navn: Petter Danielsen
- Bil: Viggen fakecab
- Sted: Oslo
- skilpaddaN287
- 2.0 bar
- Innlegg: 537
- Registrert: 10 mar 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N287
- Navn: Magne Elvenes
- Sted: Mosjøen
- Kristian N70
- MAX BOOST
- Innlegg: 2016
- Registrert: 06 mar 2003, 01:00
- Sted: oslo
- Kontakt:
- Hjelle, N6
- Site Admin
- Innlegg: 8371
- Registrert: 25 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N6
- Kontakt:
På blandakøyring med min M91 900 T16 med Lucas-system og orginalt ladetrykk (OK, litt justert, rundt 0,8) ligg eg på blandakøyring rundt 1.2 liter på mila. Synes det er veldig bra, eg går ikkje inn for å køyre økonomisk, og kvar gong eg er ute å køyrer må eg køyre i lengre oppoverbakkar.
På lengre turar har eg hatt eit forbruk nedi 0.7 liter/mil, då med ein passajer og bagasje for to. Då var det snakk om longkøyring, det var rett nok over Strynefjellet med aktiv køyring i bakkane der (klippte også 200-en på toppen av fjellet), og resten av turen gikk det heller ikkje spes. sakte. På heile turen vi hadde fikk eg eit forbruk på 0.81, Då snakkar vi om Sunnmøre-Stryn-Kongsvinger-Karlstad-Trollhättan-Karlstad-Kongsvinger-Dovre-Sunnmøre. På vei oppver hadde vi vel med 100kg i ekstra last, vi hadde også mykje småkøyring i Trollhattan/Uddevalla-området (søren, Speedparts var ikkje akkurat lett å finne når en ikkje hadde adressa) som vel drog opp snittet. På den tanken vi bruke når denne småkøyringa fann stad brukte vi ca. literen på mila.
Men ved bykøyring og tung høgrefot, vil nok 1.5 liter på mila ikkje vere heilt usansynlig, mine daglige forbrukstal er mykje blandakøyring. Det skal ikkje so mykje lengrekøyring til før forbruket dett drastisk. Men kven bryr seg, bensinkostnaden min er ihvertfall skræmandes liten i forhold til andre utgifter på bilen.
På lengre turar har eg hatt eit forbruk nedi 0.7 liter/mil, då med ein passajer og bagasje for to. Då var det snakk om longkøyring, det var rett nok over Strynefjellet med aktiv køyring i bakkane der (klippte også 200-en på toppen av fjellet), og resten av turen gikk det heller ikkje spes. sakte. På heile turen vi hadde fikk eg eit forbruk på 0.81, Då snakkar vi om Sunnmøre-Stryn-Kongsvinger-Karlstad-Trollhättan-Karlstad-Kongsvinger-Dovre-Sunnmøre. På vei oppver hadde vi vel med 100kg i ekstra last, vi hadde også mykje småkøyring i Trollhattan/Uddevalla-området (søren, Speedparts var ikkje akkurat lett å finne når en ikkje hadde adressa) som vel drog opp snittet. På den tanken vi bruke når denne småkøyringa fann stad brukte vi ca. literen på mila.
Men ved bykøyring og tung høgrefot, vil nok 1.5 liter på mila ikkje vere heilt usansynlig, mine daglige forbrukstal er mykje blandakøyring. Det skal ikkje so mykje lengrekøyring til før forbruket dett drastisk. Men kven bryr seg, bensinkostnaden min er ihvertfall skræmandes liten i forhold til andre utgifter på bilen.
- Trond N47
- Overload!!!
- Innlegg: 1292
- Registrert: 04 apr 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 047
- Sted: Trondheim
Kjørte min 3D 900 T16 på 0,60 på pen langkjøring, lite trafikk.
9000 2,3 T en har jeg vært nede i 0,49 Trondheim-Drammen. Men skal
man ha det morsomt må en opp 0,8 på langkjøring. Har selvfølgelig
vært oppe over 2 på noen turer også, men da kan det bli langvarig
pallesnekring
9000 2,3 T en har jeg vært nede i 0,49 Trondheim-Drammen. Men skal
man ha det morsomt må en opp 0,8 på langkjøring. Har selvfølgelig
vært oppe over 2 på noen turer også, men da kan det bli langvarig
pallesnekring

Trond #047
94 SAAB og900 Cabriolet turbo S (Aero)
94 SAAB 9000 2,3T CSE
06 SAAB 9-5 Vector Sport Estate 2,3T
94 SAAB og900 Cabriolet turbo S (Aero)
94 SAAB 9000 2,3T CSE
06 SAAB 9-5 Vector Sport Estate 2,3T
- Glenn N101
- 1,5 bar
- Innlegg: 391
- Registrert: 13 jun 2003, 01:00
- Sted: Narvik