Den kan vippe opp i bakkant, og kjøres ned i "nøytral" igjen.Men når jeg skal kjøre den bakover så kommer den bare noen cm og stopper. Jeg har hatt ute motoren og passet på at drevene ligger riktig, og prøvekjørt den med ryteren før jeg koblet den til takluka, den funket perfekt. Hva kan problemet være? Jeg ser ingenting som er i veien for luka, i skinnene. Kan det hende motoren er dårlig og slitt så det blir for tungt? Motoren var veldig ren og pen innvendig, hadde oppe hele greia.
Innspill mottas med takk!
Takluke ng900 stopper halvveis
Moderator: Moderatorer
- Henrik N449
- Overload!!!
- Sted: Drammen
Takluke ng900 stopper halvveis
Medlemsnr. N449
-1994 900SE turbo
-1985 og900 aero
Dagens værmelding: Vær snill og grei
-1994 900SE turbo
-1985 og900 aero
- Eirik N310
- 2.0 bar
- Sted: Lørenskog
Re: Takluke ng900 stopper halvveis
Hei!
Hadde samme problemet jeg når sola nærmet seg. Takluka var helt rusta fast, og det var plenty med gugg og skit nedi skinnene... løsning? Jo, kjørte på med WD40 nedi skinnene, helt baki luka og egentlig overalt hvor jeg kom til, samt at jeg hjalp luka endel "fram og tilbake" med fysisk vold..
Nå funker den fint og klarer uten problemer å stenge og lukke seg selv.
Hadde samme problemet jeg når sola nærmet seg. Takluka var helt rusta fast, og det var plenty med gugg og skit nedi skinnene... løsning? Jo, kjørte på med WD40 nedi skinnene, helt baki luka og egentlig overalt hvor jeg kom til, samt at jeg hjalp luka endel "fram og tilbake" med fysisk vold..

Eirik N310 |
'01 BMW 320 TD
x '95 Saab 900S 2.0i BLACK EDITION!!! (m/takluke)
x '84 Mercedes 300d..
x '84 Saab 99GL Five Speed
'01 BMW 320 TD
x '95 Saab 900S 2.0i BLACK EDITION!!! (m/takluke)
x '84 Mercedes 300d..

x '84 Saab 99GL Five Speed
- Henrik N449
- Overload!!!
Tar opp denne tråden igjen, da jeg enda ikke har fått bukt med problemet
Lurte litt på å løfte ut takluka, men det står i haynes boka at hele innertaket må demonteres, og det var visst en utrivelig jobb. Kunne egentlig bare tenkt meg en grei utsikt til skinnene bakover under taket, får å se hva som evt stopper luka.
Noen som har tips til det her?
Takk for svar og tips, Eirik
Hvor langt bak fikk du takluka før den stoppet? I mitt tilfelle kommer den kanskje en cm eller to, så har egentlig ikke noe sted å utøve vold på den. Ei heller noen steder å spraye wd40, bortsett fra hengselmekanismen i selve luka. Kanskje jeg kommer bedre til baki der med det sugerøret til wd40'en? Det må prøves.Eirik N310 skrev:Hei!
Lurte litt på å løfte ut takluka, men det står i haynes boka at hele innertaket må demonteres, og det var visst en utrivelig jobb. Kunne egentlig bare tenkt meg en grei utsikt til skinnene bakover under taket, får å se hva som evt stopper luka.
Noen som har tips til det her?
Takk for svar og tips, Eirik

Medlemsnr. N449
-1994 900SE turbo
-1985 og900 aero
-1994 900SE turbo
-1985 og900 aero
- Henrik N449
- Overload!!!
Satte igang å demontere innertaket, skulle til å trekke det ut når jeg så at jeg må legge ledningene til all belysning om igjen etterpå. Så tok en pause der, og kikka godt på takluka. Altså det rommet hvor takluka blir kjørt inn i.
Det var noe helt annet enn på min forrige og900 hvertfall! Har noen demontert denne takluka før, og kan gi meg et lite innblikk i hvordan jeg demonterer den uten å rote alt for mye? Vil helst vente med å røske av alle ledninger på kryss og tvers av innertaket før jeg vet litt bedre hva jeg egentlig skal gjøre etterpå...
Det var noe helt annet enn på min forrige og900 hvertfall! Har noen demontert denne takluka før, og kan gi meg et lite innblikk i hvordan jeg demonterer den uten å rote alt for mye? Vil helst vente med å røske av alle ledninger på kryss og tvers av innertaket før jeg vet litt bedre hva jeg egentlig skal gjøre etterpå...
Medlemsnr. N449
-1994 900SE turbo
-1985 og900 aero
-1994 900SE turbo
-1985 og900 aero