Side 1 av 1
Mulitreim NG900
Lagt inn: 31 jul 2008, 16:18
av KongerudN344
Viser seg at reimspenneren på bilen min er gått igjen... Blei bytta i januar 2007 og bilen har gått ca 35 000 km. Er dette normalt? Syntes det virker til å være litt i minste laget
Bilen er en NG900 97 mod...
Re: Mulitreim NG900
Lagt inn: 31 jul 2008, 16:28
av Aleks-ander_N948
Har ikke vært bytta på min bil før mener jeg, har holdt 120.000km

Hvordan kom du fram til at den er gåen da, slakk i reima?
Re: Mulitreim NG900
Lagt inn: 31 jul 2008, 16:37
av KongerudN344
Aleks-ander_N948 skrev:Har ikke vært bytta på min bil før mener jeg, har holdt 120.000km

Hvordan kom du fram til at den er gåen da, slakk i reima?
Ulyd

Hadde den inne på jobben i dag og lyttet på den, og en mekaniker der kom fram til at det måtte være strammeren... Alternativet er dynamoen, men det hadde han ikke noe tro på.... Men nå skal det sies at han er VW-mekaniker da...
Begynner liksom å haste litt med tanke på detta landstreffet også da

Litt kjipt å kjøre PASSAT stv 1,6i da kan man si

Re: Mulitreim NG900
Lagt inn: 01 aug 2008, 10:25
av TurboLars N383
Min holdt 30k km så måtte jeg bytte den igjen . Til informasjon

Re: Mulitreim NG900
Lagt inn: 02 aug 2008, 17:22
av Aleks-ander_N948
WD40 spray? ikke på reima (fyfy) men strammeren, skader jo ikke og ta det enkeleste viss det bare er litt ulyd, er det slark i den og?

Re: Mulitreim NG900
Lagt inn: 02 aug 2008, 22:32
av Ola Pituetten N703
Kongerud,er det et orginal reimhjul kjøpt på saab du har eller er det kjøpt andre plasser.Ville ihvertfall tatt kontakt med butikken du har kjøpt den av .De burde ihvertfall ta kostnaden på å bytte en ny for deg.Enig

Re: Mulitreim NG900
Lagt inn: 02 aug 2008, 23:25
av KongerudN344
Ola Pituetten N703 skrev:Kongerud,er det et orginal reimhjul kjøpt på saab du har eller er det kjøpt andre plasser.Ville ihvertfall tatt kontakt med butikken du har kjøpt den av .De burde ihvertfall ta kostnaden på å bytte en ny for deg.Enig

Kjøpt uorginal hos Speedparts, men er litt usikker på om selve strammeren var med i det som blei bytta sist. Var et kit med hjul og reim, kosta vel rundt 700 kr mener jeg å huske.. Så kan jo ikke stemme at selve strammeren var med der... Får ta en prat med Bent når han er ferdig med ferien
Skal prøve med WD40 også, det hadde jo vært supert hvis jeg kunne utsatt problemet i alle fall til etter landstreffet.. Hvor lenge kan det gå bra å kjøre med den ulyden da? Aner egentlig ikke hvor lenge den har vært der, hørte den først etter å ha byttet eksosanlegg...
Re: Mulitreim NG900
Lagt inn: 03 aug 2008, 12:15
av Hjelle, N6
Å køyre med defekt strammar er bingo. Plutselig gir den opp, og då står du der. BTDT.
Om du betalte 700 var nok ikkje strammen inkludert. Ellers skal den då vare mykje lengre enn 35kkm, men det kan då alltids være en produksjonsfeil på den aktuelle delen.
Spennaren kan du foressten sjekke ved å trykke på reima, når spennaren strammar igjen skal det skje med jamn kraft. På 9-5 er det dessuten to markeringar på spennaren, er eit strek på den beveglige delen som skal ligge innom desse streka. Huskar ikkje om det er same opplegget på dei eldre modellane i farta.
Re: Mulitreim NG900
Lagt inn: 03 aug 2008, 20:50
av KongerudN344
Hmmmm.... Liker jo å leve litt farlig jeg da

Men innbiler meg at Vålerbanen med fullt turtall ikke er helt heldig altså.. .
Men sitter det et løst hjul på strammeren? Da kan det jo være det hjulet det er no feil med da kanskje?
Re: Mulitreim NG900
Lagt inn: 07 aug 2008, 16:27
av KongerudN344
Da var det avklart; Det var dynamoen som laget all ulyden.. Speedparts byttet dynamoen for meg i dag, så nå er den klar til Landstreffet

Nesten klar i alle fall, de mente jeg burde skifte bremseklosser og skiver før treffet da så får se om det blir til det i morra ettermiddag før jeg stikker....