Øyelokk og viskere.
Moderator: Moderatorer
Øyelokk og viskere.
Jeg har lagt på øyelokk på min 95.
Er veldig fornøyd.
Men etter at viskerene til lyktene ble brukt i dag så gikk det ikke så bra.
Den ene viskeren satte seg fast i øyelokket, jeg tok av øyelokket, men viskeren har stoppet opp i midtstilling.
Der vil den ikke rikke seg.
1. Noen tips om hva jeg kan gjøre?
Den andre viskeren funker fint.
2. Hvordan kan jeg for fremtiden koble ut viskerne slik at de ikke treffer øyelokkene?
Takker!
Er veldig fornøyd.
Men etter at viskerene til lyktene ble brukt i dag så gikk det ikke så bra.
Den ene viskeren satte seg fast i øyelokket, jeg tok av øyelokket, men viskeren har stoppet opp i midtstilling.
Der vil den ikke rikke seg.
1. Noen tips om hva jeg kan gjøre?
Den andre viskeren funker fint.
2. Hvordan kan jeg for fremtiden koble ut viskerne slik at de ikke treffer øyelokkene?
Takker!
-
- Overload!!!
- Innlegg: 1156
- Registrert: 14 sep 2006, 14:00
- Medlemsnummer: N 837
- Navn: Anders
- Bil: Mazda 6, VW Polo
- Sted: Sortland
Re: Øyelokk og viskere.
Hei 
Har du sjekket sikringen?
Jeg tok ut sikringen til viskerne da jeg ikke ville at det du nå har opplevd skulle skje.
Om du fjerner sikringen vil allikevel spyledysene til lyktene spyle, det gjør de hos meg, men det bryr jeg meg ikke om.

Har du sjekket sikringen?
Jeg tok ut sikringen til viskerne da jeg ikke ville at det du nå har opplevd skulle skje.
Om du fjerner sikringen vil allikevel spyledysene til lyktene spyle, det gjør de hos meg, men det bryr jeg meg ikke om.
Mazda 6
VW Polo
VW Polo
- vegard N879
- 2.0 bar
- Innlegg: 531
- Registrert: 04 apr 2008, 19:15
- Bil: saab 9000 turbo
- Sted: nordland
- Kontakt:
Re: Øyelokk og viskere.
hei på min saab 900 så tok jeg bort viskerne på lyktene og koblet bort slangene til spylervesken
det var eneste muligheten på OG 900 å du får ikke anmerkning på eu for å ikke ha de viskera der.

det var eneste muligheten på OG 900 å du får ikke anmerkning på eu for å ikke ha de viskera der.
saab 9000 2.0t a50 1997. saab 9000 cse 2.0t 1996.
saab 900 1992. saab 99 1982
saab 900 1992. saab 99 1982
Re: Øyelokk og viskere.
Takk for svar.
Jeg tror jeg beholder viskerne på, rent fysisk.
Jeg tenkte å fjerne sikringen som styrer denne, men instruksjonsboken til bilen min sier noe annet enn
sikringsoversikten som er i lokket til sikringshuset under panseret.
Boken sier at sikring nr. 4 styrer lyktespylerne (10A),
men på lokket står det rear wiper (30A) på nr. 4.
Regner vel med at lokket her er mer en fasit enn boken, selv om boken har rett på alle de andre sikringene.
Men hvilken sikring er det da snakk om?
Jeg finner ingen sikringsbetegnelser på lokket som ser ut til å stemme.
Alternativene er :
1. ABS.
2. (tom)
3. Horn (15A)
4. Rear Wiper (30A)
5. Fog light front (15A)
6. Cooling Fan
7. Headl. low right (15A)
8. Headl. high right (15A)
9. Headl. low left (15A)
10. Headl. high left (15A)
11. Headl. beam adj. (10A)
12. Long Range lamp (15A)
13. High beam (15A)
14. AC/Siren theft (10A)
15. Cooling fan (40A)
16. Vaccum pump (10A)
Tanks
Jeg tror jeg beholder viskerne på, rent fysisk.
Jeg tenkte å fjerne sikringen som styrer denne, men instruksjonsboken til bilen min sier noe annet enn
sikringsoversikten som er i lokket til sikringshuset under panseret.
Boken sier at sikring nr. 4 styrer lyktespylerne (10A),
men på lokket står det rear wiper (30A) på nr. 4.
Regner vel med at lokket her er mer en fasit enn boken, selv om boken har rett på alle de andre sikringene.
Men hvilken sikring er det da snakk om?
Jeg finner ingen sikringsbetegnelser på lokket som ser ut til å stemme.
Alternativene er :
1. ABS.
2. (tom)
3. Horn (15A)
4. Rear Wiper (30A)
5. Fog light front (15A)
6. Cooling Fan
7. Headl. low right (15A)
8. Headl. high right (15A)
9. Headl. low left (15A)
10. Headl. high left (15A)
11. Headl. beam adj. (10A)
12. Long Range lamp (15A)
13. High beam (15A)
14. AC/Siren theft (10A)
15. Cooling fan (40A)
16. Vaccum pump (10A)
Tanks
- Hjelle, N6
- Site Admin
- Innlegg: 8371
- Registrert: 25 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N6
- Kontakt:
Re: Øyelokk og viskere.
Sikring 11 er sikringa for lyktespylarane, i tillegg til justeringa av hovudlys.
Re: Øyelokk og viskere.
Flott.
Men hva vil konsekvensen ved å fjerne denne sikringen være?
Foruten å kutte lyktepusserne.
Men hva vil konsekvensen ved å fjerne denne sikringen være?
Foruten å kutte lyktepusserne.
- Aleks-ander_N948
- MAX BOOST
- Innlegg: 2038
- Registrert: 18 jan 2005, 01:00
- Medlemsnummer: N948
- Navn: Aleksander
Re: Øyelokk og viskere.
Det seie vel seg sjøl? Lykteviskerane og høgdejusteringa vil ikkje virke 

Saab 9-3 SS Vector 2005
Saab 900 S Talladega 1997 - Solgt
Saab 900 S Talladega 1997 - Solgt
Re: Øyelokk og viskere.
Den er god.
Sjelden jeg har bruk for høydejusteringen anyway

Sjelden jeg har bruk for høydejusteringen anyway

- EdHunter N815
- MAX BOOST
- Innlegg: 4525
- Registrert: 02 sep 2006, 13:11
- Medlemsnummer: N815
- Navn: Bjørn
- Bil: 2008 9-3 2,0t Hirsch
- Sted: Bergen
Re: Øyelokk og viskere.
Det må da være enklere å plugge ut selve viskermotorene, så du beholder justeringen?
M91 Saab 9000cc 2.3 Turbo S (godbil)
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1
- lille-espen N1106
- 0.7 bar
- Innlegg: 163
- Registrert: 16 mar 2007, 09:52
- Sted: Arendal
Re: Øyelokk og viskere.
Det letteste ville vel vært og fjerne øyelokka, men det er vel kanskje noen som liker de, i tillegg til at det kan være en fordel og få spylt og viska på lyktene innimellom. Spesiellt på vinteren.