Hei
jeg har tenkt å "bygge" meg en motor til vinteren...en 2,3t til en 9000 A50 `97..
den skal ha ca 270-290 hk..på E85..den skal ha en liten turbo, slik att den bygger opp trykk fort. men også ha rask "spool-up"
jeg ser att nordic har en "pakke" som gir 250 og 370 nm til e85....http://www.nordictuning.com/main.php?tu ... 85&lang=se
denne pakken innholder bare programvare og tenn-plugger.
går det ann(med denne programvaren) og sette på en modifisert turbo fra maptun med 360lager, 2,5/3" eksos kn-filter for å få mer effekt. siden denne modifiserte turboen ikke lader mer en den orginale?(T25...ikke aero turbo)
eller vil dette bli feil for motoren med tanke på luft-bensin osv??
takker for svar!!!
e85 9000
Moderator: Moderatorer
- Trond N47
- Overload!!!
- Innlegg: 1292
- Registrert: 04 apr 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 047
- Sted: Trondheim
Re: e85 9000
På 9-5 som er bygd for Biopower så har SAAB i tillegg byttet topp til en med sterkere ventilseter, drivstofftank og -pumpe, samt nye drivstoffledninger og dyser. Disse komponentene bør trolig byttes hvis en skal få sikkerhet og livslengde med Biopower. Kjedelig å få lekkasje på en bensinslange i motorrommet når du er ute og kjører.
Trond #047
94 SAAB og900 Cabriolet turbo S (Aero)
94 SAAB 9000 2,3T CSE
06 SAAB 9-5 Vector Sport Estate 2,3T
94 SAAB og900 Cabriolet turbo S (Aero)
94 SAAB 9000 2,3T CSE
06 SAAB 9-5 Vector Sport Estate 2,3T
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Re: e85 9000
+ innsugsventiler i rustfritt, BTR og nivågiver i drivstofftanken.Trond N47 skrev:På 9-5 som er bygd for Biopower så har SAAB i tillegg byttet topp til en med sterkere ventilseter, drivstofftank og -pumpe, samt nye drivstoffledninger og dyser. Disse komponentene bør trolig byttes hvis en skal få sikkerhet og livslengde med Biopower. Kjedelig å få lekkasje på en bensinslange i motorrommet når du er ute og kjører.

Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan