Jeg stilte forleden grunnladetrykket, fordi det var endel over. Etter å ha gjort denne justeringen, så er det ett eller annet som skrangler noe innmari rundt der. Lyden kommer ved motorbrems, eller når motoren faller på turtall etter å ha ruset den. Aner ikke om det har noe med vakumet å gjøre, men er da lyden kommer. Er også litt av den samme lyden når jeg stopper motoren, så kan jo hende det bare er noe som skrangler.
Noen som har opplevd noe av det sammer? Hva kan jeg gjøre for å få vekk dette?
Stygg skranglelyd fra wastegatestag
Moderator: Moderatorer
-
- Overload!!!
- Innlegg: 1263
- Registrert: 29 mar 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N 88
- Bil: 9000 Aero M96 9-5 Estate M07
- Sted: Levanger
Re: Stygg skranglelyd fra wastegatestag
Har samme skramling på den turboen jeg bruker nå, har hatt det på ett par andre også. Tror det kommer fra lokket som tetter wastegatehullet. Slitasje. Men så lenge den fungerer og du får justert grunnladetrykk er det ikke farlig å kjøre med.
M96 9000 AERO (go'bilen)
M96 9000 CS (avskiltet..)
M07 9-5 estate (familiebil)
M11 MB Vito 116 (arbeidsbil)
M96 9000 CS (avskiltet..)
M07 9-5 estate (familiebil)
M11 MB Vito 116 (arbeidsbil)
- Talker
- 1,5 bar
- Innlegg: 493
- Registrert: 28 jun 2008, 15:12
- Medlemsnummer: N1429
- Navn: Christian Franset
- Bil: ng900
- Sted: Molde
Re: Stygg skranglelyd fra wastegatestag
Det var ikke sånn før jweg begynte å knote med den staga!
Hører det nokså godt utenifra, og jeg vil ikke ha det slik.
Kanskje det hjelper å stille tilbake/stille mer?


Re: Stygg skranglelyd fra wastegatestag
hvis du skal ha det vekk må du ta av wasgaten som jo da sitter i turbo og klinke den litt mere fast
Mvh. Pål

Mvh. Pål
Anthonsen Performance[right]Donate[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]
- Morten-N146
- MAX BOOST
- Innlegg: 2227
- Registrert: 01 jul 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N146
- Navn: Morten
- Bil: NG9-5 Aero XWD/OG9-5 2,3t 2002
- Sted: Lillehammer
Re: Stygg skranglelyd fra wastegatestag
Ikke klinke i tilfelle du skal ha det av igjen, men shimse slik at det ikke er klaring der staget går inn på akslingen. Ofte der skranglingen kommer fra. Hullet i akslingen som går innpå staget er også ofte blitt litt ovalt slik at det blir litt slark,Datapaal N526 skrev:hvis du skal ha det vekk må du ta av wasgaten som jo da sitter i turbo og klinke den litt mere fast![]()
Mvh. Pål
NG9-5 Aero T4 XWD 2010 Hirsch: http://www.garaget.org/?car=333137
OG9-5 2,3t Vector Estate 2002 "Biopower": http://www.garaget.org/?car=35048
OG9-5 2,3t Vector Estate 2002 "Biopower": http://www.garaget.org/?car=35048
- Talker
- 1,5 bar
- Innlegg: 493
- Registrert: 28 jun 2008, 15:12
- Medlemsnummer: N1429
- Navn: Christian Franset
- Bil: ng900
- Sted: Molde
Re: Stygg skranglelyd fra wastegatestag
Shimse i form av å fjerne bevegelse i lengderetning på akslingen som går inn? Dette er isåfall ikke så vanskelig, men å fjerne slark sideveis kan bli værre.
Noen som kan finne noen bilder/tegninger som viser hvordan det ser ut innvendig i turboen mtp. wastgate? Ikke sikker på hvordan bevegelsen på staget overføres til selve wastegaten.
Noen som kan finne noen bilder/tegninger som viser hvordan det ser ut innvendig i turboen mtp. wastgate? Ikke sikker på hvordan bevegelsen på staget overføres til selve wastegaten.
Re: Stygg skranglelyd fra wastegatestag
Vi tenker ikke på samme tingen herMorten-N146 skrev:Ikke klinke i tilfelle du skal ha det av igjen, men shimse slik at det ikke er klaring der staget går inn på akslingen. Ofte der skranglingen kommer fra. Hullet i akslingen som går innpå staget er også ofte blitt litt ovalt slik at det blir litt slark,Datapaal N526 skrev:hvis du skal ha det vekk må du ta av wasgaten som jo da sitter i turbo og klinke den litt mere fast![]()
Mvh. Pål


funka som fjell
Anthonsen Performance[right]Donate[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]