doo-kie skrev:
Leste for en tid tibake siden hvis man skulle kjøpe en NY diselbil Måtte man kjøre den bilen 200000km for å ha kjent inn de ekstra kostnadene en dieselbil har. Da hadde de satt opp ett komplett regnkap og tatt alle kostnadene i betraktning!
Jo høyere drivstoff-prisene blir jo kortere tid tar det for å inntjene forskjellen pga forbruksforskjellen som er ganske stor(30-50%)(diesel og bensin koster ca det samme)
Saab 9-5 1,9 tdi Estate Vector Active begynner på 466.100,- pluss tilvalg,
Saab 9-5 BioPower Estate Vector Active koster 482.400,-
Den koster litt mindre som ren bensin-bil men forskjellen med de nye avgiftene er borte.
Jeg har ikke kjørt 1,9 tdi til Saab, men den støyer nok ikke så mye for de som er inne i bilen siden det er god støydemping.
Og med BSR er den ca 10% raskere enn 9-5 Aero fra 80-120, 4,1 kontra 4,5 sek,(04-05M) det må sies å være imponerende, da det er der vi trenger trøkket når Olaf med six-pence og skyggelapper ligger på gulstripa og innsisterer på ligge først i køen!!!

07. Saab 9-5 1,9 tdi man, sedan.