Side 1 av 1
varm turbo 9000 CSE 2,3 LTT 94 mod
Lagt inn: 10 okt 2008, 19:49
av Anders N1660
Er det normalt at turboen min blir rødglødende av vanlig landeveikjøring?
Ser det ikke når det er dagslys, men når det begynner å bli mørkt ute ser jeg at den gløder bare etter en liten tur. har vært sånn lenge, aldri merket noe på bilen.
Re: varm turbo 9000 CSE 2,3 LTT 94 mod
Lagt inn: 10 okt 2008, 20:37
av Skaten N671
Unormalt rødglødande turbo kan koma av mager blanding, då vil ein få høg forbrenningstemperatur. For sein tenning kan også vera ein mulighet. Då vil ikkje bensinen vera "ferdig" oppbrunne før den er på veg ut i eksosen. Dette vil føra til unormalt varm manifold/turbo. Har du trionic?
Vegard
Re: varm turbo 9000 CSE 2,3 LTT 94 mod
Lagt inn: 10 okt 2008, 20:47
av Anders N1660
Vegard Skaten skrev:Unormalt rødglødande turbo kan koma av mager blanding, då vil ein få høg forbrenningstemperatur. For sein tenning kan også vera ein mulighet. Då vil ikkje bensinen vera "ferdig" oppbrunne før den er på veg ut i eksosen. Dette vil føra til unormalt varm manifold/turbo. Har du trionic?
Vegard
Har trionic ja, fikk vel ikke 94 mod uten?
Re: varm turbo 9000 CSE 2,3 LTT 94 mod
Lagt inn: 10 okt 2008, 20:57
av Skaten N671
Då skal det jo ikkje vera mulig å justere nåke av det, utenom gjennom softwareuppdate. Hadde samme problem på 900'an min, då var det 5-6 grader for sein tenning som gjorde det...
Vegard
Re: varm turbo 9000 CSE 2,3 LTT 94 mod
Lagt inn: 10 okt 2008, 20:59
av Morten N88
Se om du finner noen sprekker på avgasshuset på turboen eller grenrøret.
Hvordan går bilen ellers?
Re: varm turbo 9000 CSE 2,3 LTT 94 mod
Lagt inn: 10 okt 2008, 21:05
av Anders N1660
Morten N88 skrev:Se om du finner noen sprekker på avgasshuset på turboen eller grenrøret.
Hvordan går bilen ellers?
Det kan jeg sjekke, men vil du ikke da høre frieksos hvis det er sprekker i grenrør og avgasshus??
hehe, bilen går som en rakett!!!!!! funker bra med steg 3 ja.
Re: varm turbo 9000 CSE 2,3 LTT 94 mod
Lagt inn: 10 okt 2008, 21:08
av Anders N1660
Vegard Skaten skrev:Då skal det jo ikkje vera mulig å justere nåke av det, utenom gjennom softwareuppdate. Hadde samme problem på 900'an min, då var det 5-6 grader for sein tenning som gjorde det...
Vegard
kjører nå med steg 3 i bilen, men den var helt lik på varmen fra turboen når jeg bare kjørte på GLT.
så softwareproblem kan da umulig være......?
Re: varm turbo 9000 CSE 2,3 LTT 94 mod
Lagt inn: 11 okt 2008, 00:23
av Trond N47
Lar du bilen stå litt på tomgang etter kjøring? Det bør du gjøre selv om du har vannkjølt turbo. 20 sek etter vanlig kjøring og lenger etter grisekjøring. Jeg har grillet pølser og tent røyk på turboen etter kjøring, så det er ikke uvanlig at den blir litt varm.
Re: varm turbo 9000 CSE 2,3 LTT 94 mod
Lagt inn: 11 okt 2008, 10:47
av Anders N1660
Trond N47 skrev:Lar du bilen stå litt på tomgang etter kjøring? Det bør du gjøre selv om du har vannkjølt turbo. 20 sek etter vanlig kjøring og lenger etter grisekjøring. Jeg har grillet pølser og tent røyk på turboen etter kjøring, så det er ikke uvanlig at den blir litt varm.
ja så klart jeg lar bilen få gå på tomgang, men syns det er litt rart den blir så varm av rolig landeveikjøring??