
Serviceintervaller, m.m ++ OG9-3 2,0 t
Moderator: Moderatorer
- Turbo-HF
- 1,5 bar
- Innlegg: 392
- Registrert: 24 mar 2008, 16:50
- Medlemsnummer: N1349
- Navn: Hans Fredrik
- Bil: Volvo C70 Cab 2,0 LT
- Sted: Oslo
Serviceintervaller, m.m ++ OG9-3 2,0 t
Bilen sa ifra nettopp at det er tid for service nå.. Har gått 199358 km.. Hva skjer da? Hovedservice, eller er det bare olje, etc? Olje til gearkasse og motor, pluss tennplugger ble nylig skiftet..
Hva med bensinfilter? Hørt at service er ved 190' og 210000 km.

Sist redigert av Turbo-HF den 15 okt 2008, 08:28, redigert 2 ganger totalt.
- EdHunter N815
- MAX BOOST
- Innlegg: 4525
- Registrert: 02 sep 2006, 13:11
- Medlemsnummer: N815
- Navn: Bjørn
- Bil: 2008 9-3 2,0t Hirsch
- Sted: Bergen
Re: Serviceintervaller, m.m ++ OG9-3 2,0 t
Jeg ville stolt mer på serviceheftet enn på computeren, du har ingen garanti for at denne har blitt resatt ved sist service.
M91 Saab 9000cc 2.3 Turbo S (godbil)
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1
- KongerudN344
- MAX BOOST
- Innlegg: 2296
- Registrert: 05 aug 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N344
- Navn: Kenneth Kongerud
- Sted: Fetsund
Re: Serviceintervaller, m.m ++ OG9-3 2,0 t
Enig med Edhunter her, dropp den computeren og skriv i serviceheftet eller ta vare på kvittering og noter på km.stand hvis du gjør jobben sjøl. Computeren på disse bilene er ikke av det smarte slaget så sier i fra når antall km er kjørte ikke når oljen er dårlig slik den gjør på en del nyere biler.
Om du skal ha hovedservice eller mellomservice må du sjekke i serviceheftet, avhenger jo av km. stand på bilen.
Om du skal ha hovedservice eller mellomservice må du sjekke i serviceheftet, avhenger jo av km. stand på bilen.
2012 VW Sharan 4 - motion
2006 SAAB 9-3 2,0t SC
1998 SAAB 9-5 2,0t ++++
1992 SAAB 900 2,1i
1975 SAAB 99
2006 SAAB 9-3 2,0t SC
1998 SAAB 9-5 2,0t ++++
1992 SAAB 900 2,1i
1975 SAAB 99
- Turbo-HF
- 1,5 bar
- Innlegg: 392
- Registrert: 24 mar 2008, 16:50
- Medlemsnummer: N1349
- Navn: Hans Fredrik
- Bil: Volvo C70 Cab 2,0 LT
- Sted: Oslo
Re: Serviceintervaller, m.m ++ OG9-3 2,0 t
Takker, gutter.. Noe som er herlig er at det ikke finnes noen servicebok til bilen, den ble rotet vekk av forrige eier, og nemlig aldri gjenfunnet?!KongerudN344 skrev:Enig med Edhunter her, dropp den computeren og skriv i serviceheftet eller ta vare på kvittering og noter på km.stand hvis du gjør jobben sjøl. Computeren på disse bilene er ikke av det smarte slaget så sier i fra når antall km er kjørte ikke når oljen er dårlig slik den gjør på en del nyere biler.
Om du skal ha hovedservice eller mellomservice må du sjekke i serviceheftet, avhenger jo av km. stand på bilen.


-
- Overload!!!
- Innlegg: 1588
- Registrert: 04 des 2005, 17:17
- Medlemsnummer: N719
- Navn: Mats
- Bil: 9-3
- Sted: Bergen
Re: Serviceintervaller, m.m ++ OG9-3 2,0 t
du kan jo kontakte verkstedet der bilen har blitt kjøpt og muligens få tak i vertfall noe av historikken på den
Det är inga problem att hålla 120-130km/h, trampa för fullt och se svarta spår i bakspegeln
- Turbo-HF
- 1,5 bar
- Innlegg: 392
- Registrert: 24 mar 2008, 16:50
- Medlemsnummer: N1349
- Navn: Hans Fredrik
- Bil: Volvo C70 Cab 2,0 LT
- Sted: Oslo
Re: Serviceintervaller, m.m ++ OG9-3 2,0 t
Man har prøvd, og man mislyktes.. Ikke noe interessant å finne der.. Men løst nå!Mats900SQR skrev:du kan jo kontakte verkstedet der bilen har blitt kjøpt og muligens få tak i vertfall noe av historikken på den
