Oppdaget rustblærer langs dørlista bak på innerskjerm begge sider - så høyt opp som i vindushøyde. Mest sansynlig kommer det fra undersiden. Lurer på hvordan jeg kommer til for å inspisere og reparere skaden. Går jeg via bagasjerommet tro? Må i så fall fjerne all slags deksler og foring. Er dette et ekstra utsatt området på modellen?
Hadde nettopp bilen inne til "full rustbehandling" og betalte 4700 kr. Synes det er merkelig at jeg ikke ser noen propper etter boring for innsprøyting i kanaler og dører? Lurer på om jeg har blitt lurt denne gangen?
Rustangrep på 9.5 99 mod.
Moderator: Moderatorer
- EdHunter N815
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N815
- Navn: Bjørn
- Bil: 2008 9-3 2,0t Hirsch
- Sted: Bergen
Re: Rustangrep på 9.5 99 mod.
Er ikke sikker på om jeg forstår helt hvor du mener, men hvis du mener inni dørkarmen i bakkant, så kommer du vel til ved å ta ut innerskjermen i hjulbuen skulle jeg tro. Kan i alle fall ikke se for meg at du ser noe fra bagasjerommet, med mindre jeg misforstår hvor det er da.
Om jeg husker rett var det oppe i en eller annen tråd her for et par uker siden med rustbehandling på 9-5, da ble det sagt at de ikke trengte å borre nye hull da de kunne gå inn gjennom eksisterende dreneringshull. Det er da uansett bare å ringe de som har behandlet den og spørre hvordan de tar for seg kanalene og dørene på slike biler.
Rusten du finner nå har da vel uansett ikke noe med rustbehandlingen å gjøre, den har nok vært der mye lenger enn som så.
Om jeg husker rett var det oppe i en eller annen tråd her for et par uker siden med rustbehandling på 9-5, da ble det sagt at de ikke trengte å borre nye hull da de kunne gå inn gjennom eksisterende dreneringshull. Det er da uansett bare å ringe de som har behandlet den og spørre hvordan de tar for seg kanalene og dørene på slike biler.
Rusten du finner nå har da vel uansett ikke noe med rustbehandlingen å gjøre, den har nok vært der mye lenger enn som så.
M91 Saab 9000cc 2.3 Turbo S (godbil)
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1