Side 1 av 1
veivhusventilasjon
Lagt inn: 21 nov 2008, 21:30
av Arvasli
Ser at speedparts selger en oppdateringssats på veivhusventilasjon, lurte på om det er stress å bytte?
og om jeg bytter det kan jeg da slippe å få problemer med det senere?
ser det ikke koster så mye, men er det å anbefale å gjøre oppgraderingen eller la være?
har ikke hatt problem med det, ikke noe merkbar oljeforbruk..
Har en 9-5 2.0t 02
Re: veivhusventilasjon
Lagt inn: 22 nov 2008, 11:18
av Berland N1165
Arvasli skrev:Ser at speedparts selger en oppdateringssats på veivhusventilasjon, lurte på om det er stress å bytte?
og om jeg bytter det kan jeg da slippe å få problemer med det senere?
ser det ikke koster så mye, men er det å anbefale å gjøre oppgraderingen eller la være?
har ikke hatt problem med det, ikke noe merkbar oljeforbruk..
Har en 9-5 2.0t 02
Det er ikkje nåke problem å bytte dette. Brukte maks 30 min. å bytte på min og9-3.
Visst ikkje veivhusventilasjonen er oppgradert er det vel anbefalt å gjøre dette uansett om det ikkje er noe merkbar oljeforbruk.
Re: veivhusventilasjon
Lagt inn: 22 nov 2008, 11:54
av Jørgen N237
Er trangt på 9-5, men går greit..
Re: veivhusventilasjon
Lagt inn: 24 nov 2008, 21:46
av EdHunter N815
Vil anbefale deg å benytte løftebukk/grav dersom du har anledning til det, gjør jobben ekstremt mye lettere. Det går nok uten også, men det blir en del kravling på bakken siden du må bytte bytte oljeutskilleren som står plassert på motorblokken ned under innsuget.
Å bytte ventilasjonen forhindrer nok at du får problem med oilsludge senere, men husk at dersom problemet allerede har oppstått så hjelper det lite å gjøre forebyggende tiltak. Dersom du er usikker ville jeg nok tatt ned bunnpannen for å sjekke hvordan oljesil og register ser ut, hvis silen allerede er tett eller registeret slitt vil ikke oppgradering av veivhusventilasjonen gjøre noen som helst nytte.