Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.
Moderator: Moderatorer
-
Endre88 N1527
- 1,5 bar

- Innlegg: 477
- Registrert: 04 mai 2008, 10:34
- Medlemsnummer: N1527
- Navn: Endre Listhaug
- Bil: SAAB 9000cc
- Sted: Måløy
Legg inn
av Endre88 N1527 » 23 des 2008, 11:47
Helde på å justere tenninga på 9000èn, nåke som veit ka tennings-tidspunkt som e på b202 motoren?? EZK-tenning
No står den 20grade før ød

M93 SAAB 9000cc 2,0- go bilen=)
M89 SAAB 9000cc 2,0-Delebil;) -Vraka
M91 Subaru legacy 1,8gl-kræsja, fiksa og solgt:)
-
Endre88 N1527
- 1,5 bar

- Innlegg: 477
- Registrert: 04 mai 2008, 10:34
- Medlemsnummer: N1527
- Navn: Endre Listhaug
- Bil: SAAB 9000cc
- Sted: Måløy
Legg inn
av Endre88 N1527 » 23 des 2008, 20:31
Nobody???

M93 SAAB 9000cc 2,0- go bilen=)
M89 SAAB 9000cc 2,0-Delebil;) -Vraka
M91 Subaru legacy 1,8gl-kræsja, fiksa og solgt:)
-
Ronny_N169
- Overload!!!
- Innlegg: 1346
- Registrert: 27 mar 2003, 01:00
- Sted: Sarpsborg
-
Kontakt:
Legg inn
av Ronny_N169 » 23 des 2008, 20:54
EZK tenning uten turbo, 14grader fød. Men ezk tenninga er ikke justerbar, går ikke å vri på fordeleren eller noe sånt. Sjekk litt her:
http://townsendimports.com/Web/electric ... kindex.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
To crash with a Volvo is extremely safe.
... if you`re sitting in a Saab.
-
Endre88 N1527
- 1,5 bar

- Innlegg: 477
- Registrert: 04 mai 2008, 10:34
- Medlemsnummer: N1527
- Navn: Endre Listhaug
- Bil: SAAB 9000cc
- Sted: Måløy
Legg inn
av Endre88 N1527 » 23 des 2008, 21:04
Nice
Men Akkurat no står tenninga på 20 grade, å hvist den ikkje e justerbar ka då??
Motoren går på ca 900 omdreininga på tomgang, men har dilla litt me diverse fordelera i motoren
Har de nåke å sei sånn egentli??

M93 SAAB 9000cc 2,0- go bilen=)
M89 SAAB 9000cc 2,0-Delebil;) -Vraka
M91 Subaru legacy 1,8gl-kræsja, fiksa og solgt:)
-
Ronny_N169
- Overload!!!
- Innlegg: 1346
- Registrert: 27 mar 2003, 01:00
- Sted: Sarpsborg
-
Kontakt:
Legg inn
av Ronny_N169 » 23 des 2008, 21:15
20 grader ved 900rpm høres egentlig ok ut. Det er ikke helt enkelt å måle tenninga, siden allt blir justert elektrisk i ezk boksen, utifra motortemp, belastning osv. 14 grader +-7grader tror jeg det står i manualen. Mener å huske at min gamle 9000 sto på rundt ca 20grader. Når det gjelder fordeleren, er det ett hakk i den i annlegsflaten mot toppen så og si. Dette hakket skal peke mot sprekken mellom toppdeksel og topp (mot toppdekselpakningen), da er innstillingen korrekt.
To crash with a Volvo is extremely safe.
... if you`re sitting in a Saab.
-
Endre88 N1527
- 1,5 bar

- Innlegg: 477
- Registrert: 04 mai 2008, 10:34
- Medlemsnummer: N1527
- Navn: Endre Listhaug
- Bil: SAAB 9000cc
- Sted: Måløy
Legg inn
av Endre88 N1527 » 23 des 2008, 21:18
Okay
Fordelaren må stå me de hakke mot toppen ellers vil ikkje motoren starte, men der e mykje å gå på før den dauda.
Då gidde ikkje eg å bry meg om ditta meir
Takk for svar

M93 SAAB 9000cc 2,0- go bilen=)
M89 SAAB 9000cc 2,0-Delebil;) -Vraka
M91 Subaru legacy 1,8gl-kræsja, fiksa og solgt:)