Redd Jostein

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Svar
kjerstism

Redd Jostein

Legg inn av kjerstism » 13 jan 2009, 09:25

Da jeg i 2003 planla en roadtrip i forbindelse med mitt hovedfag i fotografi, fikk jeg en saab 900 86-mod fra Sala Auto i Harstad. Bilen ble donert av daværende daglig leder Jostein Iversen, og derfor var det en selvfølge at bilen skulle hete det samme. I 5 uker kjørte jeg Norge rundt å fotograferte, og bilen ble en viktig del av hovedfaget mitt. Og ettehvert også en viktig del av meg.

Nå har det seg desverre slik at ved EU-kontrollen i 2008 var det et par mangler som gjorde det slik at Jostein måtte avskiltes. Da jeg har lite lyst å vrake Jostein, ber jeg nå om hjelp fra dere Saab-entusiaster.
Meldte meg inn i denne klubben i fjor høst, å har til nå mailet litt med et par stykker om hvordan jeg evt kan få hjelp til å få Jostein på veien igjen. Min drøm er å få pimpet bilen, slik at den kan henge med en god stund til. Men her trenger jeg hjelp både i form av mekking, muligens donering av deler, og sikkert også penger til diverse nødvendig utstyr.

Som et kunstprosjekt kan det sikkert søkes inn noen kroner, og har tenkt på at jeg selv kan lage en dokumentar av det hele. En gyldig mulighet for meg til å lære mer enn bare å skifte lyspære eller peile olje :)
Kansje kan dette bli en fin reportasje?... mange muligheter.

Mens jeg grubler videre er jeg spent på om det i det hele tatt er noen der ute som kjener at de har noe å bidra med...
Hvis ja.. PLEASE ta kontakt.
Har desverre kort tidsfrist på meg... Jostein står nå på Satbekk (hvor den snart må fjernes fra) å venter på sin skjebne. Blir det dynga eller flammelakering på siden???

Hjertlig takk,
Kjersti og Jostein
Sist redigert av kjerstism den 13 jan 2009, 20:34, redigert 1 gang totalt.

Andreas N1194
Overload!!!
Medlemsnummer: 1194
Navn: Andreas E. Andersen
Bil: og900 T16 cab, 9-5, 9-3 cab
Sted: San Francisco
Kontakt:

Re: Redd Jostein

Legg inn av Andreas N1194 » 13 jan 2009, 13:07

Hei!

Er mange av oss i klubben med stor forkjærlighet til Saab 900 frem til og med 1993 (gammeltypen), så dette er definitivt stedet å spørre! :) Dersom du legger ut litt om hva som er feil på Jostein, så kanskje vi kan hjelpe. Jeg skjønte at det var en 3-er feil eller fler etter EU-kontrollen (feil som gjør at bilen må avskiltes). Dette vil nok medføre en del jobb i såfall, men få det ut her, så kan vi ta diskusjonen om hva som skal gjøres videre her :)

Så håper vi alltid å se fler og900 på veien igjen, altfor få av de om dagen!
"You pick up your best Girl, Get some Lutefisk sandwiches, and you go Ice Racing, That's a SAAB weekend" - Jay Leno

M09 Saab 9-3 2.0T Convertible California Cruiser MK3

na_X
Overload!!!
Medlemsnummer: N1121
Navn: Arve Hanssen
Bil: 99
Sted: Trondheim

Legg inn av na_X » 13 jan 2009, 19:50

En 3-er feil trenger ikke være så ille å få retta opp på en OG900, spørs bare litt hva det er. Gjerne skriv ned hva det sto i EU-kontrollen, så blir det også litt lettere for de av oss som sverger til gode gamle trofaste 900 å kanskje finne ut av hva som er gærnt med Jostein? :mrgreen: Hvor i landet satbekk er kan vel også hjelpe litt. :)
SAAB 99 TURBO 77-modell, 3-dørs. Prosjekt.

kjerstism

Legg inn av kjerstism » 13 jan 2009, 20:31

fan... Stabekk

skal finne frem feilan

Svar