Såeh... for dere som er kjent med prosjekttråden min.
Som jeg tror ihht. filmen der, så er MiFi der = Miss Fire, og det er feiltenning.
Etter jeg har forsket litt, så oppdaget jeg at jeg har feiltenning på høyt turbotrykk. Turtallet er irrelevant. Sett at det er høyt nok til å levere høyt trykk.
Er dette normalt, eller har jeg noe feil? Den hoppa glatt fra 58 missfire til 63 da jeg testa opp en bakke.
Edit: Vet ikke hvorfor jeg tror det, men har feelingen på at når jeg får byttet til nytt luftfilter (vet ikke status på det jeg har!) og boret opp luftfilterboksen, samt byttet trykkrør og saksofon, så troooor jeg at dette vil ordne seg.
La merke til at bilen ville ha over 1300 enheter med luft under gasspådrag, og tror det er vel i overkant av hva rørene mine liker
Re: Feiltenning
Lagt inn: 16 jan 2009, 18:26
av Ingvar N629
Har du sett på pluggene dine?
Re: Feiltenning
Lagt inn: 16 jan 2009, 20:15
av Paradigm N558
Ja, nye for 2000 siden, og de ser rene og pene ut, altså pent brukt ut
Re: Feiltenning
Lagt inn: 17 jan 2009, 12:28
av Ingvar N629
Ja men farge... rett gnistgap? Om du har BCPR7ES-11 plugger så skal gapet være rett iallfall. Hvilket TK-nummer har du på DI-kassetten din? Kan jo være hva som helst, da bilen din er skrudd en del på... Prøvd å tilbakestille til original SW?
Re: Feiltenning
Lagt inn: 17 jan 2009, 12:46
av Ronny_N169
Det kan være en fordel å gå litt ned på gnistgapet på pluggene ved trimming, f.eks ned til 0,9. Ellers er jo BSR trim bla basert på endel høyere fortenning også på høy belastning og minsket følsomhet for tenningsbank, (har jeg hørt , fra min motor ) Regner med at 98oktan brukes hele tiden.
Re: Feiltenning
Lagt inn: 17 jan 2009, 12:54
av Ingvar N629
Det er vel ikke mye vits i å fylle 98 oktan uansett når det er kaldt.
Re: Feiltenning
Lagt inn: 17 jan 2009, 15:43
av Paradigm N558
Stemmer det, med 98 ble resultatet at den heller gikk dårligere faktisk.
Men det får så enn være, blir snart varmere i været, så da skal jeg prøve 98 igjen.
Så tror jeg at den får for lite luft pga.dårlig rørsystem (saab standard)
Re: Feiltenning
Lagt inn: 17 jan 2009, 16:20
av doo-kie
du får fylle Racefuel med oksygentilsetning
Re: Feiltenning
Lagt inn: 17 jan 2009, 18:36
av Ingvar N629
Paradigm N558 skrev:
Så tror jeg at den får for lite luft pga.dårlig rørsystem (saab standard)
Tvilsomt...
Re: Feiltenning
Lagt inn: 17 jan 2009, 20:17
av Paradigm N558
Ingvar N629 skrev:
Paradigm N558 skrev:
Så tror jeg at den får for lite luft pga.dårlig rørsystem (saab standard)
Tvilsomt...
Men synnes den ber om relativt store menger luft mtp. at dette bare er et steg 1 program jeg kjører på.
Og bilen er jo ikke skrudd på så mye som enkelte skal ha det til.
Forstillinga stammer fra en 05 9-5 Vector, og motor/girkasse er skrudd ut/inn en gang, så det er ikke ikke så mye skruing som har skjedd på den bilen.
Re: Feiltenning
Lagt inn: 17 jan 2009, 21:17
av Ingvar N629
At du har litt misfire er ikke unormalt altså, men det der er jo litt. Du kan jo sjekke TK-nummeret på tennkassetten din, evt prøvebytte den uansett nummer.
Re: Feiltenning
Lagt inn: 17 jan 2009, 21:26
av Paradigm N558
Ingvar N629 skrev:At du har litt misfire er ikke unormalt altså, men det der er jo mye. Du kan jo sjekke TK-nummeret på tennkassetten din, evt prøvebytte den uansett nummer.
Da tar jeg å prøver å bytte den med K_Duck sin i morgen den dag, da
Re: Feiltenning
Lagt inn: 18 jan 2009, 03:13
av Paradigm N558
Paradigm N558 skrev:
Ingvar N629 skrev:At du har litt misfire er ikke unormalt altså, men det der er jo mye. Du kan jo sjekke TK-nummeret på tennkassetten din, evt prøvebytte den uansett nummer.
Da tar jeg å prøver å bytte den med K_Duck sin i morgen den dag, da
Mnåkei, da har jeg og K_Duck og dertilhørende Daniel vært å leka oss litt.
Vi bytta tennkassett med K_Duck sin.
Men vi oppdaget at den teller kun feiltelling når man slipper gassen med moderat eller høyt/max gasspådrag.
Eller hvis antispinnen jobber seg halvveis fordervet.
Så det som gjenstår nå er å bytte røret mellom trykkrøret og dumpen (siden den er erstattet av isoleringen av en 1000 Volts-kabel ) også samtidig prøve å bytte dumpventil.
Står en Forge Motorsport-dump på atm.
*Se hva som skjer*
Re: Feiltenning
Lagt inn: 18 jan 2009, 07:41
av Morten-N146
Du får prøve det jeg gjorde. Ta av LMM og trykksett innsugssiden og sjekk for lekasjer. Hos meg var o-ringen mellom saksofon og turbo borte noe. Den dro inn falskluft slik at LMM målte feil verdier.