Hvordan bytte antenne pisk?
Moderator: Moderatorer
-
- Grunnladetrykk
- Medlemsnummer: N1388
- Navn: Dag B. Johansen
- Bil: 900S 2.0 Talladega
Hvordan bytte antenne pisk?
Etter å ha kræsja "litt" med min NG900 så knakk antenne pisken
... Hvordan får jeg satt i ny? Jeg har skrudd av den mutteren og prøvd å løfte ut restene av pisken. Men der er problemet, er det noen mottakere på bunnen?

1997 Mod. SAAB 900S 2.0 Talladega (Første bilen)
Orbis non sufficit
Orbis non sufficit
- Erik N1509
- 0.7 bar
- Medlemsnummer: N1509
- Bil: 2007 Saab 9-5
- Sted: Oslo / Valdres
Re: Hvordan bytte antenne pisk?
Er antennen elektrisk?
Jeg bytta antennepisken på min 900 forrige søndag (elektrisk antenne). Min var knekt på den nederste delen, dvs den delens som ruller inn i antennemotoren. Det var litt stress å få byttet pisken siden du må demontere antennemotoren og legge antennenpisken inn igjen manuelt.
Du må unasett demontere ventre høytalerdeksel bak og brette til siden trekket for å komme til. Du må også skru av den skruen som er på antennen over karosseriet
Jeg bytta antennepisken på min 900 forrige søndag (elektrisk antenne). Min var knekt på den nederste delen, dvs den delens som ruller inn i antennemotoren. Det var litt stress å få byttet pisken siden du må demontere antennemotoren og legge antennenpisken inn igjen manuelt.
Du må unasett demontere ventre høytalerdeksel bak og brette til siden trekket for å komme til. Du må også skru av den skruen som er på antennen over karosseriet
-07 Saab 9-5
-
- Grunnladetrykk
- Medlemsnummer: N1388
- Navn: Dag B. Johansen
- Bil: 900S 2.0 Talladega
Re: Hvordan bytte antenne pisk?
Okai takk for svar. Burde ha skrivd at det var elektrisk antenne;) 

1997 Mod. SAAB 900S 2.0 Talladega (Første bilen)
Orbis non sufficit
Orbis non sufficit